/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Adskillelse af køkkenskab
Fra : LeFisk
Vist : 2376 gange
100 point
Dato : 20-01-06 12:11

Jeg har købt en ny ovn samt et ovnskab til at instalere ovnen i. Uheldigvis er der kun plads til 59,8 cm der hvor ovnskabet skal stå og ovnskabet er 60,0 cm. Jeg har så tænkt mig at skille ovnskabet ad og skrære 2mm af den ene side. Er der nogen der har enide om hvordan man får adskilt sådan et skab ? Det er fra HTH.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 20-01-06 12:26

hej
det jeg ville gøre tage en elhøvl
og høvle 2mm af siderne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-01-06 12:39

Jeg har engang SAMLET sådan et skab fra HTH. Og der skulle forskellige specialværktøjer til... De fulgte med samlesættet. Men hvis det lykkes for dig at skille dit skab ad, så kan du få problemer med at samle det igen uden de der specialdimser.

Hvorfor vil du skille det ad? Kan du ikke lægge skabet ned og høvle lidt af? Hvis det er spånplader med en hård overflade, så kan du næppe heller få et rimeligt resultat ved at høvle af på indersiden...
Hvad med det sted, hvor du vil have skabet til at stå.. Kan du ikke høvle lidt af der? Det er jo så lidt, der skal til, bare en mm på hver side...

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 20-01-06 13:06

hvis det er et færdigsamlet korpus fra hth , kan du ikke gøre det uden at ødelægge skabet , men du kan få det byttet til et der passer
alt efter hvordan de gamle skabe står , var det også en mulighed at rykke dem de 2 mm

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 20-01-06 13:47

De HTH skabe jeg har skilles ad med en unbraconøgle.
Hvis der er 2mm luft mellem ovnen og skabssiderne så skær 2 mm af over, under og bagside og saml det igen, tjek dog først om døren lukker ind i eller uden på skabet, da du ellers kan få problemer.

Accepteret svar
Fra : H2

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-06 19:00

Hvis der er fra HTH og se færdigsamlet er det limet.

Det kan godt lade sig gøre at skille ad men det bliver ikke nemt at samel når du har skåret af det.

Du skal tage en klods og sætte inde i skabet (lægte stykke) så er der bare at slå hårt på det.

Nu sidder der nogle dyvler i bund og top og dem bliver du nød til at skære af og så må du skrue en skrue i skabet ude fra.

H2

Godkendelse af svar
Fra : LeFisk

Dato : 21-01-06 09:46

Tak for svaret H2.