/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
D I S C O
Fra : megadane
Vist : 420 gange
20 point
Dato : 19-01-06 21:08

Hej folk,

jeg har for en del år siden hørt en rigtig 70'er sang hvor omkvædet lyder "D I S C O" (bogstaverne bliver sagt, ikke ordet "disco". Så det siges "Dee I Es Ci O") Jeg kunne blive mægtig glad hvis der er nogen der kan hjælpe mig med at finde frem til sangens navn og hvem det er der synger den.

MVH
Søren

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-06 21:12

Tommy Tveback?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-06 21:13

Eller ham der den kreative venstrepolitker Brixtoftes bror?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-06 21:14

Bee Gees, har en melodi - Staying alive - (Dance trance remix)

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 30 point
Dato : 19-01-06 21:16

Jamen, det er gode gamle Ottawan (dem med storhittet "Hands up"), der lavede den omtalte sang, som ganske enkelt hedder "D.I.S.C.O.".... Jeg har voldspillet dette nummer tidligere, men man KAN godt blive træt af de mange gentagelser

Kommentar
Fra : megadane

Dato : 19-01-06 21:26

Tak Kazistuta

Det var lige den !!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-06 21:27

Storhittet? Har godt nok aldrig hørt det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-06 21:33

Men ok! Det jo klart et stort hit for dem der har hørt det

Godkendelse af svar
Fra : megadane

Dato : 19-01-06 21:33

Tak for svaret Kazistuta.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-06 21:43

Tedd.... det siger heller ikke mig noget, men mon ikke vi kender den hvis vi først fik den hørt??

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 19-01-06 22:25

Jeg har den faktisk på vinyl single plade med begge numre, vil du købe den ?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 19-01-06 22:32

Ups har lige kigget efter, men det var kun "Hands up" med og uden tekst

Men den må du da også gerne købe

Den anden du efterlyser kan du finde mere om her
http://www.google.dk/search?hl=da&lr=lang_da&q=D.I.S.C.O.+ottawan&spell=1

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-01-06 06:57

Jeg vil lige nævne, at hittet var i 1979, og den nåede faktisk gode salgstal over det meste af europa, så helt ukendt er den altså ikke, som tedd nævner.
tedd var måske ikke født i 1979???

MVH

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-01-06 19:00

Jo jeg var skam født men holdt mig vist mest til Sex Pistols i det år! Som havde storhittet "God save the Queen" selvom det vist nok var fra 77!
Disco var jo nærmest bandlyst fra de kredse, så jeg undskylder min manglende indsigt på området!