/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
engelsk sætning
Fra : Nik_
Vist : 634 gange
20 point
Dato : 19-01-06 13:52

Hvordan oversætter man "Mig kan man kun høre det på" til engelsk, tættest på det danske som muligt?

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 19-01-06 14:08

Kan du komme med en sammenhæng?? evt. sætningen foran og bagefter?+

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 19-01-06 14:14

Når jeg møder flygtninge, tænker jeg altid på, at de må have det meget sværere, end jeg har haft det. På mange af dem kan man se, at de ikke er danske, fordi de er mørke i huden. Mig kan man kun høre det på. Jeg kommer også fra et vestligt land, hvor kulturen er nogenlunde den samme som i Danmark.

When I meet refugees I always think about, that they must have had it much more difficult then I’ve had. You can tell on many of them that they aren’t Danish because they have dark
skin. You can only hear it on me. I also come from a western country where the culture is about the same as in Denmark

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 20 point
Dato : 19-01-06 14:27

Et par småændringer :

When I meet refugees I always think about how hard it must have been for them, compared to me.
Most of them you can tell aren't danish, because of their dark skin. In my case, you can only hear it.
Also, I come from a western country where the culture is about the same as in Denmark.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 19-01-06 15:03

"You can only tell that I am Danish, because I have no accent".

Maria

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 19-01-06 15:23

Tak for svaret fluffyclaus.