/ Forside/ Teknologi / Spørgsmål
10  Fijala 84503
Kaspersky vs. Norton
Fra : rolandkorg
Vist : 701 gange
10 point
Dato : 19-01-06 09:39

Kan det passe et virusprogrammet Kaspersky Labs er det bedste der findes? Ifølge dette link: http://www.kcdata.dk/?mode=antivirus er det både bedre en Symantec, e-trust, McAfee osv.

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 19-01-06 10:25

Vi har brugt Kaspersky som virusskanner på vore suddannelsesinstition.
Vi har haft mange problemer og programmet er utroligt tungt at arbejde med.
Jeg skal aldrig have dette på min pc'er.
Til gengæld må man vel sige at der nok ikke er den store forskel på de programmer du nævner til privat brug.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 10 point
Dato : 19-01-06 12:45

Jeg har Kaspersky, og det kører vældig fint på min computer. Hvilket vil sige, at det passer sit arbejde, uden at jeg mærker noget som helst til det.

Dog har jeg sat det til at give lyd fra sig, når det opdaterer, så det siger "plop" ca. 24 gange i døgnet - men denne funktion kan til enhver tid slås fra.

Om det er verdens bedste, er jeg som enkeltbruger ude af stand til at tjekke, men det vinder jo samtlige tests, det kommer i nærheden af - så dén tror jeg på. Også ifølge sikkerhedseksperterne hos spywarefri.dk er det umuligt at få noget bedre.

Jeg har derfor tænkt mig at forny licensen, når den udløber om nogle måneder, for jeg kunne slet ikke tænke mig noget andet antivirusprogram.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-06 13:00

At sammenligne Kaspersky med Norton er at sammenligne topklasse med middelmådighed.
Kaspersky er et af de mest effektive og Norton er et af de mest opreklamerede.

Et effektivt AV program kan nemt virke lidt tungt og jo bedre sikkerheden er jo flere processer køres der, men hold det op imod, at et middelmådigt program som Norton nemt lader ting som ikke er egentlig virus slippe igennem, ting som helt sikkert vil sløve din computer i længden hvorimod Kasperskys stopper stort set alt.

Vælg selv.

Godkendelse af svar
Fra : rolandkorg

Dato : 01-02-06 09:46

Tak for svaret Rellom. Har lige købt Kaspersky, det er utrolig effektiv.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-02-06 14:34

Selv tak - og tillykke med Kaspersky.