/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Hjemmelavet 24 timers youghurt
Fra : zandman
Vist : 1907 gange
50 point
Dato : 19-01-06 01:29

Hej.

Jeg søger et par gode råd angående det at lave hjemmelavet youghurt. Det er i forbindelse med en specifik kulhydrat diæt. Jeg har brug for en anordning der holder temperaturen på ca. 2 ltr. mælk i 24 timer eller derover mellem 38-42 grader. Jeg har forsøgt forslaget med at bruge en elpære inde i en ovn osv. men det virker for bøvlet og varmeudsvinget er for stort. PT undersøger jeg en mulighed for at lave et vandbad med en akavrievarmer og så sætte en skål med mælken der ned i.

Andre forslag??? Kommentarer til ovenstående???

Eneste krav er varmestyring så temperaturen er konstant. Ovenstående er måske en god løsning men ikke forsøgt endnu.

Jeg har undersøgt prisen for en yogourmet youghurt maskine importeret fra canada men før jeg har den har den kostet mig over 700 kr. pga. told og moms og p.. og papir.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-06 08:41

der findes termostatstyrede varmeplader - jeg havde også svært ved at finde hvad jeg skulle bruge i sin tid og fandt en varmeplade hos en dyrehandel der netop kunne holde sig på de 38 - 42 grader - det viste sig at være en unik handel og jeg brugte den igennem mange år

disse plader bruges normalt til reptiler o-lign - så prøv om du kan finde noget der

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-06 08:44

et lille ps - på et tidspunkt kunne jeg bruge vores dengang lille radiator - jeg hængte simpelthen det hele i en flaske på siden og dækkede over mod rummet - det kan altså også lade sig gøre

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 19-01-06 10:48

Hej

Dansk Hjemmeproduktion har et yoghurtapparat til 345 kr:

http://www.hjemmeproduktion.dk/shop/default.asp?setlng=1&catID=62

Mvh Sonja