/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Vil gerne finde Frank
Fra : hjr
Vist : 541 gange
350 point
Dato : 18-01-06 14:21

Hej

Jeg leder efter en Frank Jeppesen, han bor omkring Viborg eller Ålborg. Hans forældre bor i Ålborg men ved desværre ikke hvad de hedder.
Frank har arbejdet i Ergotec ApS og Dan Drift det sidste kendte arbejdssted.... men ingen af de firmaer vil hjælpe mig videre.
Frank har boet i Vadum for mange år siden.

Håber nogen kender ham

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 14:25

Hvis ingen her kender ham, har du muligheden for at henvende dig på folkeregisteret i Vadum og for ca 50 kr. få oplysninger om ham.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-06 16:22

Har du prøvet de almindelige søgesider, som f.eks. De gule sider, Eniro, Krak o.s.v.

Som f.eks.

http://person.eniro.dk/query?name=frank+jeppesen&phone_number=&street=&zipcode=&post_area=&what=ps&stq=0

mvh dova

Kommentar
Fra : hjr

Dato : 18-01-06 17:36

Det har jeg prøvet... men uden held

hjr

Kommentar
Fra : clou

Dato : 18-01-06 18:01

Brug Nordsted1's svar, det virker bare, hvis da ikke han har hemmelig adresse.

Clou

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 18-01-06 18:45

Er Frank elektriker

Kommentar
Fra : hjr

Dato : 18-01-06 19:46

ja dem har jeg og det er desværre ingen af dem.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-06 21:30

clou, det du lavede der er skideulovligt

IKKE oplyse nogens adresse , tlf. nr. m,m, medmindre du har deres tilladelse.
Du må gøre som jeg gjorde, med de samme personer, altså linke til hvor oplysningen findes

mvh dova

Kommentar
Fra : clou

Dato : 18-01-06 21:56

Dova <> Jeg må da gerne kopiere fra Eniros hjemmeside, den er da offentlig tilgængelig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-01-06 09:33

Clou, nu er det ikke fordi, jeg vil gøre dette spørgsmål til en diskussion, og undskyld til Jhr for denne lidt uvedkommede kommentar.

Men du må altså ikke, uanset at oplysningerne er offentlige på Eniro.
For den handling, at du kopierer adresselisten ind på siden her, er lige så stor en overtrædelse, som hvis du selv havde fundet adressen frem og skrevet den her på siden.
Du må ved at linke eller bare skrive, at det kan findes på Eniro, men ikke kopiere ind så det kan læses på siden her:

"Generelt om Persondataloven
En af landets mange love er Persondataloven. Den beskytter os som borgere mod at alle kan lave elektroniske registre med personfølsomme oplysninger. Loven skal blandt andet sikre at der fx ikke lægges persondata ud på Internettet uden tilladelse.
Almindelige identifikationsoplysninger (fx navn, adresse og telefonnumre) må kun lægges på en hjemmeside hvis den person det drejer sig om, har givet samtykke. Samtykke betyder at personen skal give lov.
.

Foto
Billeder på Internettet af genkendelige personer, betragtes også som personoplysninger der er omfattet af persondataloven. Loven er ikke klar når det gælder foto. Datatilsynet har dog ud fra en række konkrete sager lavet nogle vurderinger som fortæller noget om hvad vi må og ikke må.
Datatilsynet skelner mellem situationsbilleder og portrætbilleder.

Situationsbilleder
Situationsbilleder må du lægge på hjemmesiden uden at spørge om lov.

Portrætbilleder
Hvis det derimod er portrætbilleder hvor formålet er at afbilde en eller flere bestemte personer skal personerne give samtykke.
Om fotoene er det ene eller det andet kan i nogle situationer være svært at afgøre. Her skal der tages en helhedsvurdering om hvor billedet optræder og formålet med offentliggørelsen. Det afgørende er om personerne på billedet kan føle sig udstillet, udnyttet eller krænket."

Og du kan læse nærmere i Persondataloven, offentliggørelse af private oplysninger.

mvh dova