/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
dual-boot ved start
Fra : manihald
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 18-01-06 11:55

Jeg har fået ny PC og har installeret Win XP pro den kører fint. Jeg har indsat min tidligere harddisk ovil gerne have så jeg kan boote den ved start, når jeg trykker på (F12) boot-menu ved start får jeg valget mellem Windows Profesionel 1 og Windows Professiomel 2 Genoprettelseskonsol, når jeg vælger den skal jeg bruge en Administratorkode. Jeg har prøvet at bruge den fra min tidl installation og prøvet at oprette en ny og den kører fint til Internet og mail, men den virker ikke i DOS, hvad kan jeg gøre ???????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-06 12:22

Det er sikkert fordi der ikke er oprettet nogen så prøv at rykke enter uden at skrive noget

Accepteret svar
Fra : 75653

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-06 11:05

Øhh Wndows genopret.. kon... det er IKKE dual boot, det bruges til at reporere din windows hvis den er gået ned.

Hvis du vil bruge dual boot, altså skifte mellem flere installeret operativ systemer, kræver det at du enten installere en bootmanager (der findes et hav af den slags) eller at du installere operativ systemerne efter hinanden. Sidst kan du ogsp prøve at redifere i din boot.ini fil og indsætte endnu en boot linie der henviser til dit nr. 2 OS

/Rex

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-02-06 11:11

Hmm.... Genoprettelseskonsollen, hvis en sådan er installeret, aktiveres via dualboot.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 03-02-06 11:14

Citat
Hmm.... Genoprettelseskonsollen, hvis en sådan er installeret, aktiveres via dualboot.

Den bliver aktiveret via boot menuen.

/Rex

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-02-06 11:18

Dualboot på XP håndteres fra bootmenuen og det betyder jo bare at der er flere indbyggede boot mulighedr.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-02-06 11:20

Spørgsmåler her handler vel om adgangskoden til genoprettelseskonsollen

[CITATskal jeg bruge en Administratorkode. Jeg har prøvet at bruge den fra min tidl installation og prøvet at oprette en ny og den kører fint til Internet og mail, men den virker ikke i DOS, hvad kan jeg gøre ??????? ][/CITAT]

Hvis man ikke har oprettet en administratorkode under installationen trykkes der normalt bare enter hvorved konsollen åbnes.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-02-06 11:21

Nå jeg fik klippen klamme, menmeninger blev vel forstået?

Godkendelse af svar
Fra : manihald

Dato : 03-02-06 16:20

Tak for svaret 75653.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-02-06 16:23

Øhh, hvad sker der her?

Kommentar
Fra : manihald

Dato : 03-02-06 16:25

Jeg vil gerne have evt. svar sendt pr. mail. Jeg undrer mig over at da jeg fik 6 svar og accepterede det ene kunne jég ikke acceptere et andet med højere point.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-02-06 16:37

Nej sådan fungerer det ikke.
Mail??

Men hvad med dit password til genoprettelsskonsol?
Det du ville køre var vel ikke genoprettelseskonsollen.

Hvis du vil kunne dualboote med det gamle Windoes skal den være monteret når du installerer det nye windows på den anden disk for på den måde skriver den dels en boot.ini fil hvor du kan bestemme rækkefølge og pause og den laver en boot fil der omfatter begge drev.

Du kan sagtens multiboote mellem to operativsystemer og en genoprettelseskonsol så du kan vælge melem alle tre ved opstart,men jeg syntes ikk eaa tdit problem fremgår helt klart.