/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvilken antivirus anbefaler i?
Fra : DJ_Puden
Vist : 1506 gange
50 point
Dato : 18-01-06 11:40

Hej alle!

Jeg sidder og skal til at få mig en ny antivirus, min Panda Titanuim udløber inden længe. (Som jeg har været tilfreds med,men vil gerne prøve en anden)

Jeg har kigget på 3: Kaspersky, F-Secure og McAfee

Men ville lige hører hvilken i ville anbefale af disse 3.
Gerne en lille grund til.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-01-06 11:42

Ville anbefale McAfee

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-01-06 11:43

Ingen af dem, men AVG er et gratis og virkeligt godt antivirusprogram, som jeg selv bruger.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 18-01-06 11:46

Avg som er gratis. Har kørt med det i rigtig lang tid, og aldrig haft en virus.

http://free.grisoft.com/softw/70free/setup/avg71free_375a691.exe

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-01-06 11:46

Ingen af dem. !!!

Jeg bruger Norman via TDC og er meget tilfreds. Norman har en Sandbox, dvs. den fanger vira der er så nye, der ikke er værn imod dem endnu.

Du kan købe Norman via spywarefri.dk, hvis du ikke er TDC kunde.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-01-06 11:47

Vil lige sige jeg gik fra AVG til Norman pga. uregelmæssigheder med AVG efter opdateringerne.!!!!

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 18-01-06 11:49

Sjovt nok gik jeg fra Norman til AVG

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-01-06 11:53

philipf> Ja, sådan er det jo en gang imellem. Jeg tror det er ligesom med bilmærker. Man har svært ved at se skoven for bar´ træer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-01-06 11:58

Af de tre er Kasperskys den bedste.sikkert den bedste i det hele taget, men den mangler lidt brugervenlighed, og så er den dyr.

Jeg anvender selv Norman, som med sit Sandbox system er uhyre effektiv.
AVG er da meget god, men jeg har lagt mærke til, at mange af de der skal have løst sikkerhedsproblemer netop anvender AVG.
På min sekundære maskine der har flere operativsystemer anvender jeg AVG på det ene og Avast på det andet og jeg er ikkei tvivl Avast er det bedste gratisprogram med meget bedre automatisk opdatering..

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 18-01-06 12:12

Der er mange gode AV programmer. Hvis du er en "almindelig" privat bruger, vil jeg anse det for unødvendig med et købeprogram.
Jeg har i 3-4 år brugt Avast http://www.avast.com/ og er meget tilfreds med effektiviteten og den lynhurtige automatiske opdatering. den har til dato fanget alle forsøg på indtrængen af virus og jeg er ret så aktiv på Nettet

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-01-06 13:10

Hør hos din internet udbyder.
Ellers, hvis du installerer MS sikkerhedspakke 2, bliver du tilbudt flere virusprogrammer.
Hvis programmet ikke kan finde nogen form for sikkerhed.
Denne kan nævnes. 1 år med opdateringer, GRATIS.
http://store.ca.com/dr/sat4/ec_Main.Entry17c?SID=35715&SP=10023&PN=1&PID=671589&V1=671589&CID=179788&api1=78&api2=1&CUR=840&DSP=&PGRP=0&ABCODE=&CACHE_ID=179788

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-01-06 13:18

anyway> Du generaliserer godt nok med din kommentar "Hvis du er en "almindelig" privat bruger, vil jeg anse det for unødvendig med et købeprogram."

Jeg benytter, som du ser, et købeprogram. Og dét er for mig det eneste der funker uden problemer. Og er der problemer har jeg en dansk supporter i telefonen u/b.

Kommentar
Fra : evasteen

Dato : 18-01-06 13:37

Hejsa..... Jeg bruger Norton og er rigtig glad for det.
Har prøvet McAfee men fik virus ind alligevel.

Må give "taliskoko" ret at i disse tider er det nødvendigt med et godt virus program og er helt uenig med "anyway" i den brugers mening, at private bruger ikke behøver et købeprogram...

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 18-01-06 14:03

Jeg har tidligere brugt Norton og var rigtigt godt tilfreds med det.

Da vi i firmat skulle have nyt "all over" blev vi anbefalet Panda!!!! indenfor den næste måned river jeg lortet af vore maskiner min private inkl. -langsomme maskiner og problemer med opdateringer og falske alarmer etc you name it we tried it!

Norton anser jeg for et af de bedste købe programmer - og når man ser på betydningen for at få en sikker adgang og færden på nettet så har man vel råd til at sikre sig -
Mi datter bruger AVG og her er der heller ikke nogen problemer det virker bare

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-01-06 14:06

Jeg bruger BullGuard. Den opdaterer min. et par gange om dagen og fungerer upåklageligt. Har før haft bøvl med Norton, så den kan jeg ikke anbefale. (hvor ER den smiley sød!)

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 18-01-06 14:13

Okay..Hmm.. Spørgsmålet skulle så nok lyde: Hvilken antivirus anbefaler i?

I stedet for de 3 muligheder jeg syns var "gode".. Troede bare at købeprogrammerne var en anelse bedre m.h.t opdateringer og virken.

Men Norman skulle være et udemærket stykke værktøj så?

Kommentar
Fra : lasseogmads

Dato : 18-01-06 14:38

ingen af dem vil sige at du skal tag norton

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-01-06 15:02
Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-01-06 15:28

Jeg bruger Kaspersky, som jeg er vældig godt tilfreds med af flg. grunde:

1. Det vinder alle tests, det kommer i nærheden af.
2. Det opdaterer ca. en gang i timen.
3. Supporten er i top, og man kan skrive til dem på dansk.
4. Selve programmet kan også fås på dansk og er meget brugervenligt.

Du kan finde det her http://spywarefri-shop.dk/product_info.php?cPath=27&products_id=63

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 18-01-06 15:42

taliskoko
Citat
anyway> Du generaliserer godt nok med din kommentar "Hvis du er en "almindelig" privat bruger, vil jeg anse det for unødvendig med et købeprogram."

Jeg benytter, som du ser, et købeprogram. Og dét er for mig det eneste der funker uden problemer. Og er der problemer har jeg en dansk supporter i telefonen u/b.

Jamen du må da bruge og anbefale hvad du vil ud fra din kæmpe viden. Jeg udtaler mig p.g.a. min egen lange erfaring med Avast, som 8-10 venner og bekendte forøvrigt også er glade for

Til evasteen
Citat
Må give "taliskoko" ret at i disse tider er det nødvendigt med et godt virus program og er helt uenig med "anyway" i den brugers mening, at private bruger ikke behøver et købeprogram...

Fordi I begge betaler i dyre domme for et AV program, behøver I jo ikke fare i flint over min anbefaling af gratis AV.

DJ_Puden -> Som du kan se, er det ikke nemt for dig at vælge ud fra indlæggende i denne tråd. Derfor vil jeg i stedet anbefale dig at spørge på http://www.spywarefri.dk/forum/ Hvis nogen ved noget om virus m.m. og forebyggelse er det der.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-01-06 15:58

anyway > Hvis det skal handle om, hvad Spywarefri mener, så mener de, at Kaspersky er nr. 1, Bullguard nr. 2 og Norman nr. 3 - og af gratis-programmer anbefaler de enten Avast eller AVG.

For det er der selvfølgelig allerede flere, der har spurgt om.

Ofte svarer de dog lidt henholdende, med at det kommer an på, hvad man selv synes godt om og blablabla... Så man skal insistere kraftigt for at få et entydigt svar.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-01-06 16:01

Jeg hader at gentage mig selv, men:
anyway> "Man har svært ved at se skoven for bar´ træer."

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-06 16:29

Antivirus : AVG/Avast
Firewall : ZoneAlarm
Spywareblocker : Spywareblaster
Spywarecleaner : Spybot S&D

..hvis det skal være gratis og godt (..bruger dem selv, har valgt AVG som antivirus og det fungerer stabilt ).

Af betalingsprogrammer ville jeg nok vælge : PC-cillin !

http://dk.trendmicro-europe.com/index_consumer.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-06 16:50

Jeg brugte Norton, men købte her i efteråret Bullguard og er rigtig godt tilfreds, dog bruger jeg ikke den tilhørende firewall, den kan købes hos http://www.spywarefri.dk prøv at læse mere her http://spywarefri-shop.dk/product_info.php?cPath=30&products_id=55

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 18-01-06 17:09

Nu sidder jeg og overvejer lidt mellem Norman og Kaspersky.

Om det er et købeprogram eller freeware er ligegyldigt. Jeg er bare interesseret i "den bedste".
Helst oz så lidt computerslugende så muligt...

Accepteret svar
Fra : polles

Modtaget 50 point
Dato : 18-01-06 17:13

Hej
Jeg vil gerne komme med et par bemærkninger til valg a virus prg.

1. Det er bedre at køre med et gratis virus prg frem for ingenting.
men når det er sagt, så mener jeg at de slet ikke kan leve op til købeprg. af de gode slags. Og da spørgsmålet går på hvile der anbefales vil jeg nævne følgende.
2. Kaspersky, Bitdefender, trenmicro (pencllin) samt Norman.
Det er ikke tilfældigt at jeg nævner disse prg. alle er personligt gennemprøvet og teste. Valget må komme an på pengepungen, samt hvilke interface (udsende og funktioner) man bedst kan lide. Hvis jeg var dig ville jeg hente en trial(prøve) vers. fra deres hjemme sidder. Finde ud af hvilken en der passer dig bedst, og så derfra vælge. Jeg skal dog på det kraftigste anbefale dig kun at prøve et prg af gangen, og sikre dig at du har afinstalleret det forrige før du tester et nyt prg.
http://www.bitdefender.com/site/Download/browseEvaluationVersion/
http://www.kaspersky.com/trials
http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/products/products.php?prodgroup=4&family=7&id=64&rightnav=0,0
http://www.norman.com/Download/Trial_versions/dk
Du får ca. en måned prøve vers. på dem alle. Så behøver slet ikke at tænke på at købe de næste 4 mdr.
Og om 4 mdr. kan det være at der er kommet ændringer eller nye prg til hvad der skal anbefales.
Min erfaring er nemlig at lige som med alt andet indefor it, ja så holder det man sagde for 3 mdr ikke idag, ( håber du forstår hvad jeg mener )
mvh. polles

Kommentar
Fra : 1249

Dato : 18-01-06 17:13

Hej alle

Jeg er tidligere Norton bruger, men har for en del år siden skiftet til Norman - er skifte jeg aldrig har fortrudt - det fungerer perfekt og er let at vedligeholde, der er ugentlige opdateringer og ofte også daglige opdateringer når der er behov. Det virke og kan anbefales.

m.v.h. 1249

Godkendelse af svar
Fra : DJ_Puden

Dato : 18-01-06 17:20

Tak for svaret polles. Og alle jer andre der kom med idéer...

Jeg tror bare at jeg prøver dem eén efter eén, til jeg finde en der passer..

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 18-01-06 17:23

DJ_Puden -> Det bedste indlæg i denne tråd er det polles er kommet med, ellers tager forvirringen da helt overhånd. Du vil møde mindst lige så mange meninger som der er AV programmer. Som jeg nævnte tidligere er der mange gode og det er jo sådan, at det man har og er tilfreds med, tjah det synes man vel er det bedste

Held og lykke med din søgen - jeg står af her

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-01-06 17:25

Kode
Nu sidder jeg og overvejer lidt mellem Norman og Kaspersky.

Ok, så skal du bare finde ud af, om du vil have det billigste eller det bedste.

Alle sikkerhedsprogrammer i Spywarefri Shop kan hentes gratis på prøve, men nogle af dem (bl. a. Kaspersky) kræver en prøve-kode, som du kan få ved at sende en mail til info(at)spywarefri.dk - erstat (at) med @

Kommentar
Fra : dogmadk

Dato : 24-01-06 08:45

et indlæg mere i denne her debat kommer her.
jeg har selv prøvet diverse antivirus(pga er antivirus tester for tdc) og jajeg lander altid tilbage ved:bitdfender 8 eller 9 om man vil det den er hurtig og kræver ikke mange resurser og opdatere som den skal det er den enste jeg kkan sige god for men som de andre nævner så er :kabsky helt oki har den selv som back up men ellers er det bare prøve de forskellige jeg mener at næsten alle har gratis prøve af deres prudukter da du er den enste der kan sige hvad du kan lide
held og lykke med det