/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Tegneprogram - trigonometri
Fra : susanne72
Vist : 2581 gange
100 point
Dato : 17-01-06 20:39

jeg skal bruge et (tegne-)program til WIN XP som kan tegne vinkler og trekanter udfra længdemål og grader jeg opgiver. Nogen der kender et? Gerne freeware eller shareware...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-06 21:49

Det er lang tid siden jeg har prøvet programmet, men det er nemt for dig at prøve.
http://www.cadstd.com/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-06 21:51

Lite versionen er freeware.
programmet kan det du efterspørger

Kommentar
Fra : susanne72

Dato : 17-01-06 23:41

tak for det. jeg er dog ikke sikker på, at jeg synes det helt opfylder at det "selv" tegner ud fra mine input om vinkler og længder, men det er muligvis et spørgsmål om trætte øjne lige pt. Kan godt se, der er noget med nogle vinkler med grad-angivelser, men de ikoner er ikke tilgængelige i Lite udgaven

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-06 23:49

Jo de er tilgængelige i Lite versionen, men du skal bruge det rigtigt.
I CAD programmer vælger man objekttype, f. eks. streg o g så markerer du startpunktet og kan herefter indtaste eller markere slutpunkt, vil du så have en vinkel indtaster du vinklen i angle osv.
Det er et enkelt program, men man kan lave mange ting uhyre præcist.
Jeg anvender normalt AutoCAD og det er selvfølgelig bedre og meget, meget dyrere.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-06 23:51

Jeg glemte lige den nemme og mest indlysende metode, aflæs længder og vinkler forneden.
Du kan opsætte hvilke måleenheder du vil anvende ved at følge guiden.

Godkendelse af svar
Fra : susanne72

Dato : 05-02-06 10:53

Beklager, det tog lidt tid, men dine point skal du have - tak for svaret, det virker fint

mvh Susanne

Kommentar
Fra : BjarneD