/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
worddokument ovenpå billede
Fra : kaspertroelsen
Vist : 2524 gange
10 point
Dato : 17-01-06 19:24

Jeg vil gerne have et worddokument til at ligge ovenpå eller smelte sammen med en bitmapfil.
Billedet skal kunne ses ved udskrift. Jeg har prøvet at indsætte et vandmærke i Word, men for det første så ser det ud til at billedet ikke går helt til kanten, og for det andet bliver det nedtonet, selvom jeg fjerner fluebenet i "nedtonet" når jeg indsætter det.

En kollega fortalte mig i dag at han er sikker på man kan gøre det med paint shop pro. Jeg kan sgu ikke finde ud af det.

Accepteret svar
Fra : Angelica

Modtaget 20 point
Dato : 17-01-06 19:38

har du prøvet at indsæt billedet i word når du gør det dukker der en lille panel op med nogle funktioner man kan gøre med billedet 4 sidste knap (billed) som ligner en hund med striber hen over når du trykker på den er der noget som hedder bag ved tekst så ligger billedet sig der så kan man så trække billedet ud i den størrelse man vil have den skal fylde på siden.. hvis farven er meget skrap så kan man lege lidt med nedtoner i den samme panel.. håber dette var svar nok..

knus
angel

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 17-01-06 19:38

Ja du kan gøre det med paint shop pro, men så skal du arbejde i lag og hvis du ikke ved hvordan man gør det så har du da lige noget du skal sætte dig ind i først.
først opret dit billede
så skal du stå i layers menuen, og vælge et nyt layers så skal du vælge dit skrift værktøj og skrive din tekst i en modsat farve som kan læses oven på billedet og når du er tilfreds med det skal du merge det hele sammen og printe det ud.

WORD:
Hvis du vil gøre det i word, så var du da godt nok rigtigt på vej og hvis teksten skulle kunne læses når du printer det ud så skal den også være i en modsat kontrast så det kan læses,
du kan oprette tekst boksen A og så kan du lægge teksten oven på billede boksen, du skal sætte din margen helt ud på nul i højre venstre side, du kan ikke få det til at gå helt til kant med mindre din printer kan finde ud af det.
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej ellers skriv igen.
MVH Bevi14

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-01-06 19:59

Du skal bruge et ordentlig program. Word er et kontor program til at skrive breve med, ikke til at lave diverse dokumenter med.
Prøv f.eks. QuarkXpress eller Indesign, det er prohgrammer der er beregnet til at blande billed og tekst.
Glem alt om word, det er og bliver et kontor program til en sektretær og IKKE ANDET:

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 17-01-06 20:02

Det er da meget godt det du siger, men hvis nu vedkommende ikke har andet
så må der jo tys til det der er ved hånden
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : akselsonne

Dato : 17-01-06 21:43

Som det er sagt før så skriver og redigerer man tekst i Word og man behandler billeder i PSP.
hvis du ikke har adgag til et DTP program så må du ty til nogen knap så effektive løsninger.
Du har gnag i to
1 vandmærke i Word
2 tekst i PSP
og jeg har ligesom dig ikke adgang til PageMaker, QuarkXpress eller Indesign
og forsøgt mig med begge løsninger.
Det er helt klart nr 1 der er bedst af de to.
du skriver at billedet ikke går helt ud til kanten - gør det, det ved udskrift fra PSP ?
du skal spørge om hjælp i en WORD-kategori, så kommer du nærmest dit ønskede resultat. Hvis du ikke nødvendig vis vil lave det selv så send det til en som har de programmer der skal til.

Aksel

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 17-01-06 21:55

Kaspertroelsen har mere brug for en vejledning end at skulle investere i nyt.
Så nu er det op til ham, at komme og fortælle om han kan bruge nogle af løsningerne.
Mvh Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : kaspertroelsen

Dato : 26-01-06 16:41

Tak for svaret Angelica.