/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bærbar men hvilken??
Fra : aZiX
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 17-01-06 18:16

hej jeg er i tvivl om, hvilken bærbar pc, jeg skal købe jeg har fundet forhandleren.

og forhandleren har 2 bærbare.
forhandleren er www.shg.dk
og har modellerne Shg computers note 4010/dk og Acer LX.TAC05.158
jeg ved ikke helt, hvilken jeg skal vælge, pc'en skal primært bruges til skole brug, eksamens og stil skrivning. + lidt spil ikke alt for krævende.
acer'en har dobbelt så meget grafik ram, men har ikke dvd dual layer brænder. dens ram kører hurtigere end note'ns. den bliver leveret med styre system men det er under ordnet eftersom jeg har XP PRO
dens batteri leve tid er også ca. halveret.
håber i kan hjælpe....

hilsen
Azix

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-06 18:48

>>>den bliver leveret med styre system men det er under ordnet eftersom jeg har XP PRO<<<
Det er ikke helt underordnet hvis der ikke følger drivere med til din bærbare.
De drivere ligger allerede på comp og kan ikke trækkes ud.
Ved indstallation sletter du jo styresystemet med driverne og så er det rart at have en driver CD som passer til.
Dual-layer DVD skiver er ikke billige endnu, så det ville jeg ikke kalde nødvendigt.

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 17-01-06 19:08

drivere følger med til begge pc'ere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-06 19:18

Så skal du beslutte hvor længe den skal køre uden batteri og om du vil have hurtig grafik.
(til alm. officebrug er det ligemeget med ram til grafikkort)
Hvis du ikke har office til den, så tænk på det nye gratis OpenOffice.
www.openoffice.org hvor filer/programmer er kompatible med microsoft.
Der er mange brugere i dette forum som bruger OpenOffice

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 17-01-06 19:23

programmer er ikke noget problem har alle de der office og antivirus programmer + firewalls og andet gøjl som er nødvendigt i disse tider

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-06 19:41

Acer LX.TAC05.158 kan jeg ikke finde - er det den ferrari udgave ?
Denne tror jeg på til dit behov og lidt til.:
550820 shg Computers Note 4010/DK - Celeron-M 370J (1.4GHz - 1MB Cache), 256MB DDR400, 40GB HD (8MB Cache), 15” TFT, DVD±RW, VIA VGA, LAN, 54MBIT WLAN

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 17-01-06 19:54

acer computeren er i acer 2410 serie'n og koster 5349kr

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-06 21:22

den Acer kan ikke brænde DVD..............det kan shg
Acers ram er lidt hurtigere
Jeg holder stadig på SHG

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-06 17:26

Lige for at friste:

Jeg har netop idag bestilt en Zepto hos www.pcdirect.dk

Den er lidt dyrere men jeg er også overbevist om at det er kvalitet.

http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=ShoppingCart

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-06 17:29

Nå det link fungerede ikke men det er en 6515WD til knap. 11.700,- som kommer d. 24.1

Der kan jo også findes en billigere model. Prøv at kigge lidt på siden og se hvad du kan finde ud af.

Zepto er dansk produceret og der er skyhøj service.

Jeg har selv en Acer bærbar på jobbet, indkøbt i TDC men den er ingenting i forhold til Zepto.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-06 19:04

Altså fristelse er denne:
http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage¬ebookid=eFInUx2oDwX8
Til kun små 17 tusinde...................gisp hvis jeg bare købte den.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-06 22:05

ja ja, men se så lige her

http://www.gp-direct.dk/pconf.php?productid=17445

Jeg ringede og talte med ejeren. Det er samme som har pc-direct. Jeg havde menlig en lidt større ordre, så jeg ville jo lige se om jeg kunne opnå rabat.

Han sagde så at hvis jeg virkelig ville have en bærbar der sparkede fra sig så skulle jeg vælge denne frem for Zeptoen, men den var lidt uhandy da den vejede 3,8 kg.

Godkendelse af svar
Fra : aZiX

Dato : 19-01-06 07:54

takker for svarene er kun villig til at ofre omkring 5-6000 på en bærbar. og af det jeg har tænkt og har set skrevet på denne site så har jeg valgt shg.dk's note 4010

tak for hjælpen