/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Gulvtæppe til fortelt?
Fra : maria22
Vist : 6705 gange
50 point
Dato : 17-01-06 16:00

Vi leder efter et godt og solidt gulvtæppe til vores fortelt. Det skal helst kunne tage kulden fra jorden, da vi har en datter i kravle-alderen. Derudover er det vigtigt det ligger godt på jorden, så vi ikke mærker småsten og huller.
Hvad bruger I til forteltet eller kan I anbefale noget?

Maria

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-06 16:26

Maria22... vi bruger de alm. tæpper fra campingforhandleren, under har vi en pressening

http://butik.hks-camping.dk/default.php?cPath=273_117 men til et barn i kravlealderen på denne årstid, er det ikke egnet, meeen der bruger man jo heller ikke forteltet??? Hvis i er fastliggere, har
de fleste et fast gulv under tæppet, lavet af træ eller de færdige plasticfliser http://www.billigcamping.dk/shop/default.asp

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 17-01-06 17:05

Hej Maria

Du skal have et nylontæppe i polyamaide med en action back dvs. uden skumbagside da skummet ikke kan tåle at blive vådt. Et uldtæppe vil lugte råddent hvis det får vand - derfor et polyamaide. Tæppet fås i tæppeforretninger.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-06 17:12

ampere... jeg må lige spørge dig af ren nysgerrighed, er der forskel på det tæppe du foreslår i forhold til det jeg havde i mit første link?? vi har kun haft campingvogn i tre år, så vi har endnu ikke behøvet at købe et andet tæppen, end det vi købte samtidig med vognen og der tænkte vi slet ikke på at kikke i en tæppeforretning. Vi gjorde bare som vi kunne se de andre campister gjorde, og tænkte at det var det bedste. Nu har vi fået en størrer vogn, og overvejer om vi skal have nyt tæppe

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-01-06 17:27

Det kommer lidt an på hvilke krav du stiller til tæppet i forteltet. Hvis jeg var dig ville jeg gå i et campingcenter og kigge på deres udvalg. Da vi skulle købe tæppe var vi i forskellige campingforretninger og endte med et fantastisk godt og slidstærkt tæppe - plus selvfølgelig underlag.
Jeg tror ikke du vil kunne finde et tæppe hvor du ikke kan mærke forskellige ujævnheder igennem.

Jeg ville ikke gå i en tæppeforretning, jeg tror ikke at man vil kunne finde sådan et tæppe dér - tæppet skal jo også være vandafvisende osv. Plus du skal have et godt underlag der kan hindre fugten fra jorden i at sive op og ødelægge tæppet. Underlaget er med huller i, så det kan pløkkes.

Det er ikke helt billigt at købe tæppe til forteltet, jeg husker ikke helt prisen, men når du først har købt det rigtige tæppe, har du tæppe i mange år.

God fornøjelse.

Venlig hilsen Dorthe.

PS. Nu ved jeg ikke om I har stationær campingvogn/plasd - men hvis I har det, så kan I jo lægge et 'gulv' før I lægger selve tæppet, det er der mange stationære der bruger og så mærker man selvfølgelig ikke diverse ujævnheder og lignende. Dét de bruger til 'gulv' i forteltet er vist vandfast krydsfiner eller brædder men det er jeg ikke så meget inde i. Vi kører til Østrig og ligger ikke fast så vi har bare tæppet og underlaget

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 17-01-06 17:40

Nordensted1: Det tæppe jeg refererer til er et "almindeligt" tæppe som fx. kan købes i rest - det vigtigste er at det skal være lavet i polyamaid og uden skumbagside - jeg kan ikke se hvad tæppet i dit link er lavet af.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-06 17:55

amperer.... ren kunst ... øv, der står ikke engang hvad det er lavet af, men noget nylon/plastic

9406067 - Bolon fortelt tæppe Karo Grå (Karo Grau) - det perfekte tæppe til forteltet. Suger ikke vand - trævler ikke, når det klippes i facon - let at holde rent - der anbefales, at lægge plastik/pressenning som underlag under tæppet, da det hindrer jordfugtigheden i at trænge op. Udviklet/produceret af den svenske fabrik Bolon.

Det er sådan et vi har, og så en pressening under

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 17-01-06 22:24

Vi ligger ikke fast, eller det vil sige...i år har vi reserveret en sæsonplads, men vi har planer om at køre ud i Europa i fremtiden. Men der vil vi nok ikke slå forteltet op. Vi har brug for et godt tæppe til de år vi vælger at blive herhjemme en sæson.

Maria

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-06 22:44

Maria22.... så kan jeg kun anbefale de tæpper der er i mit første link kl 16.26, det er i hvert tilfælde den slags de garvede campister bruger, med en pressening under, men i vil stadig kunne mærke småsten og noget kulde. Hvis i har lyst kan i jo gå på campingmesse den starter i Bellacentret i denne week-end, og kommer senere til Jylland, jeg kan ikke huske hvornår, men kan finde ud af det hvis du er interesseret, der kan du højst sandsynligt se på tæpperne, og blive fristet til alt for meget andet . Hvis i først skal kamperer om nogle måneder kan datteren også gå til den tid

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 25-01-06 11:53

Nu var jeg i Bella Centret i weekenden og vi kiggede kort på Isabellas tæpper. Bolon tæpper. Det virker som et godt materiale som man kan lægge over groundcover og comfortcarpet (som vi har). Men hvor kan man købe det? Hva kåster d? og har I erfaringer med det?

Mvh Maria

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-06 12:39

Maria22.... prøv nu at kikke på mit link fra 17.1.06 kl. 16.26, der er både en beskrivelse og pris

desuden har jeg fra linket lavet en beskrive kl. 17.55.

Tæpperne kan købes i div. campingcentre. Jeg har kun gode erfaringer med det, det er pænt, nemt at holde rent og er meget slidstærkt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-06 12:41

Det er dette vi har http://butik.hks-camping.dk/product_info.php?cPath=273_117&products_id=381

klik på billedet for at få det størrer

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 25-01-06 14:02

Tak tak:)
Er det et tæppe man folder eller ruller?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-06 14:09

Maria22..Vi folder, men hvis du hellere vil rulle, gør du bare det

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 25-01-06 16:12

Okay det var bare for at fornemme en tykkelse at jeg spørger. Vores nuværende foldes nemlig. Det er ret tynd kvalitet og det krøller frygteligt! Det glider rundt på vores underlag:(
Men det du beskriver Nordsted1 hvor fast ligger det? Pløkker du det i?

Mvh

Maria

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-06 16:33

Nej vi pløkker ikke, og det bliver pænt liggende, selv om det ligger ovenpå en plastic pressening. Vi har godt nok også en del stående på det i forteltet, stole borde mm. men det har alle jo?? Jeg syntes heller ikke det krøller når det har været foldet, man kan godt se folderne lige i begyndelsen, men de bliver lynhurtigt rettet ud igen

Godkendelse af svar
Fra : maria22

Dato : 27-01-06 16:07

Tak for flere svar Nordted1. Vi er stadig "nye" campister og desværre har vi erfaret at man har mange spørgsmål!

Mvh Maria

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-06 16:29

maria22.... du spørger bare, om det er camping eller om børn, det er lige meget, bare vi kan hjælpe dig. Vi har også kun har c-vogn i 3 år til april, det er en dejlig måde at holde ferie på, især når man som dig, også har et barn, når først hun bliver ældre, kommer i ikke til at se meget til hende når i camperer, der er altid en masse legekammerater