/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Netkort: 3Com Fast Etherlink
Fra : moha06
Vist : 382 gange
20 point
Dato : 17-01-06 09:43

Jeg har monteret et netkort i min gamle PC - med Win98, men kan ikke få det til at virke da jeg mangler flere drivere. Jeg skal derfor bruge en Win98-2.udgave, da min PC spørger efter denne.
Hvad gør jeg for at få det til at virke ??

Mogens

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-01-06 09:56

søg på google og hent driveren

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 17-01-06 10:11

Hej Moha06

En af fejlene ved Win98 var at alle ændringer skulle bekræftes uagtet at drivere etc. allerede var installeret.

Hvis du gør følgende skal det virke:
1) hent driverne til netkortet fra http://www.3com.com/products/en_US/downloadsindex.jsp
2) lav en diskette med de nødvendige drivere til Win98 på
3) start den "gamle" maskine og når den finder netkortet lader du den hente driverne på disketten
4) alle andre førespørgsler vedr. Windows 98 SE CD-ROM'en, skal du bare klikke ignorer.
5) når den er færdig, så vælges genstart (plejer at ske automatisk)

Herefter bør dit netkort virke og din Win98 være klar til netværk.

HUSK!!! at hvis du ikke har opdateret Win98 med Servicepacks fra Microsoft er du piv åben for alle angreb fra Internettet!!!!!!!