/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
AT stemme et klaver...
Fra : jumbovorre
Vist : 3776 gange
20 point
Dato : 17-11-02 13:18

Hej alle...

JEg har siddet og kigget rundt på siden, men kan ikke finde noget om at stemme klaver... Er der nogen herinde der har sådanne erfaringer, eller skal jeg skynde mig et andet sted hen.... Faktisk drejer det sig mere eller mindre om en større operation hvor klaveret tømmes for indmad og noget nyt puttes ind...

Kan det lade sig gøre?!

På forhånd tak
Steffen

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 30 point
Dato : 17-11-02 13:31

Hej Steffen,

ja, det ka' la' sig gøre, jeg ved dog ikke lige hvordan man gør... idet jeg kun ka' finde ud af at spille på klaver, men ikke lige hvordan man stemmer det...

men du ka' evt. prøve at forhøre dig hos Anders Busk Hansen... han har en del erfaring i det... -->
http://buskpiano.dk/index2.php
hans e-mail står på siden...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 13:16

On Sun, 17 Nov 2002 12:17:46 GMT, "jumbovorre"
<jumbovorre.news@kandu.dk> wrote:

>Kan det lade sig gøre?!

Ja, men det er en opgave for fagfolk, og det er endog meget tvivlsomt
om det er rentabelt.

--
Robert Piil
http://piil.org

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 13:41

"jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:gDLB9.14972$HU.1169516@news010.worldonline.dk...
> Hej alle...
>
> JEg har siddet og kigget rundt på siden, men kan ikke finde noget om at
> stemme klaver... Er der nogen herinde der har sådanne erfaringer, eller
> skal jeg skynde mig et andet sted hen.... Faktisk drejer det sig mere
> eller mindre om en større operation hvor klaveret tømmes for indmad og
> noget nyt puttes ind...
>
> Kan det lade sig gøre?!
>
Ja.. hvis du ringer efter en klaverstemmer
hvis du er i det nordjyske kunne du f.eks bruge
http://www.klaverstemmeren.dk

dog er en almindelig stemning ikke noget der involverer ny mekanik..

/peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 14:07

On Sun, 17 Nov 2002 13:40:43 +0100, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

>dog er en almindelig stemning ikke noget der involverer ny mekanik..

Han spørger vel om man kan proppe ny mekanik i klaveret, og det kan
vel ikke klares med en stemning. Det kan selvfølgelig også være mig,
der ikke læser indlægget korrekt.

--
Robert Piil
http://piil.org

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 16:39

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:s15ftu8hckghp9mi9degqtc0dgs0lpd4mn@4ax.com...
> On Sun, 17 Nov 2002 13:40:43 +0100, "Q" <Q@Q.Q> wrote:
>
> >dog er en almindelig stemning ikke noget der involverer ny mekanik..
>
> Han spørger vel om man kan proppe ny mekanik i klaveret, og det kan
> vel ikke klares med en stemning. Det kan selvfølgelig også være mig,
> der ikke læser indlægget korrekt.
>

det burde vel kunne lade sig gøre, men det er næppe økonomisk forsvarligt?

indlægget virkede lidt kryptisk på mig, men klaverstemmeren burde kunne
klare begge dele

/peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 16:38

On Sun, 17 Nov 2002 16:39:13 +0100, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

>det burde vel kunne lade sig gøre, men det er næppe økonomisk forsvarligt?

Og det var vist også hvad jeg svarede oprindeligt.

--
Robert Piil
http://piil.org

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 17:17

Robert Piil wrote:
> On Sun, 17 Nov 2002 16:39:13 +0100, "Q" <Q@Q.Q> wrote:
>
>> det burde vel kunne lade sig gøre, men det er næppe økonomisk
>> forsvarligt?
>
> Og det var vist også hvad jeg svarede oprindeligt.

Hvad koster sådan en gang klaver-stemning egentligt? Er det ikke rasende
dyrt?
Jeg hørte forresten med et halvt øre, at dansk blinde-forening (eller lign.)
skulle have et par klaverstemmere, der var ret gode (af åbenlyse arsager).

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG
Woyzeck: http://woyzeck.homepage.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 17:29

On Sun, 17 Nov 2002 17:17:06 +0100, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@email.dk> wrote:

>Hvad koster sådan en gang klaver-stemning egentligt? Er det ikke rasende
>dyrt?

Jeg gav 750 sidst.

--
Robert Piil
http://piil.org

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 17:44

In article <pudftucknuubd8hmalk1q9tp09hlq819df@4ax.com>, piil@nospam.dk
says...
> On Sun, 17 Nov 2002 16:39:13 +0100, "Q" <Q@Q.Q> wrote:
>
> >det burde vel kunne lade sig gøre, men det er næppe økonomisk forsvarligt?
>
> Og det var vist også hvad jeg svarede oprindeligt.
>
Jeg har "fusket" lidt med at stemme klaverer for nogle år siden og en
udskiftning af strenge, hamre, dæmpere, nagler og hvad der ellers kan
være, ville jeg ikke overlade til en klaverstemmer. Det kræver en
uddannet klavertekniker, men han kan så til gengæld sikkert også fortælle
om det overhovedet kan betale sig inden han går i gang.
Jeg ved ikke hvor i landet du bor, men det skulle være muligt at finde en
via dette link.

http://www.pianostemmere.dk

Hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 20-11-02 17:13

Tak for svaret strarup, du må da være en mand af mange talenter... jfr- flere af mine andre spg også er blevet besvaret af dig... Tak for indsatsen..
En lille opdatering- en operation som mit klaver skal igennem vil minimum komme til at koste 12500 kr- Hvilket jeg sikkert ikke vil ofre... Ellers tak for hjælpen...

Steffen