/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
søvnløshed
Fra : vombatsi
Vist : 1768 gange
100 point
Dato : 16-01-06 18:15

Er der nogen der kender til alternative behandlingsformer som kan hjælpe på søvnløshed?
Det er et tilbagevendende problem som i perioder på fra en måned til tre måneder virkelig går ind og ødelægger søvnrytmen.
Det handler ikke om at falde i søvn, snarere om at søvnen ofte bliver afbrudt, er alt for let og så er det umuligt at falde i søvn igen.
Det er ikke spekulationer og bekymringer (udover omkring søvnløsheden i sig selv) der forhindre søvn.
Gode råd modtages med glæde, da sovemedicin jo ikke i længden er en løsning

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-06 19:12

Mange bruger baldriandråber eller kamillete. Prøv engang at læse dette link, du kender sikkert til det meste, men måske der alligevel er noget du kan bruge

http://www.psyknet.dk/Forside/Psykiske_lidelser/modernisering/Sovnforstyrelser/forstyrrelser.htm

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-01-06 19:14

Det er ikke lige til at se hvorfor du søger alternertiv behandling... Via din læge kan der henvise til speciallæge der kan lave en ilt/puls måling der kan vise om det er fordi du lider af søvn-apnø.

Men det er jo svært at finde ud af hvad problemet er, men om ubevidste spekulationer er årsagen kan jo være svært at tage stilling til. Der er jo en årsag til at du ikke sover når du ligger i din seng.

Om den er biokemisk eller om den er psykologisk er nok ikke så let at udtale sig om. Og behandlingen er nok ikke helt ens...

Jeg holder pauser i vejrtrækningen om natten - men falder i søvnigen efter jeg vågner... De felste gange opdager jeg slet ikke pauserne...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 16-01-06 21:02

Måske får du alligevel Magnesium+ Calcium evt. fra Dansk Droge, fås ret billig i supermarkeder.
Prøv at tage dem før sengetid i stedet for nogen andet tidspumkt, det virker på mange som om man sover bedre, det er jo en nem og billig sund løsning, egentlig en mærkelig sidegevinst.
Mvh
EH

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 17-01-06 06:35

Der er masser af hjælp at hente hvis du henvender dig på
sitecenter.dk/amagerurten

Der er både gode råd og urter der virker.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 17-01-06 07:16

Prøv at stille en radio eller et tv der er tændt hele natten på en lav styrke så du skal konsertrere dig om at lytte til det. Det virker perfekt her i huset, og man vænder sig til lyset fra tv skærmen ret hurtigt. Jo DR1 er en god sovekammerat.
MVH Nanahund.

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 17-01-06 07:36

Tak for gode svar, men jeg er stadig ikke så meget klogere. Det er ikke migselv , men min søn som gentagne gange er kommet ind i lange søvnløshedsperioder. Han har været hos lægen efterhånden en del gange, men får hver gang en lille portion søvepiller.
Det er mig der ikke finder den løsning særlig god, og derfor vil jeg gerne finde nogle andre muligheder som jeg så kan støtte ham i at prøve.
Han er i starten af tyverne, arbejder og er ellers glad og tilfreds - undtagen når søvnløsheden rammer ham.
Han har været plaget af de perioder siden han var 15-16 år
Selvfølgelig ville jeg synes at det var godt med en løsning som lægen fandt, men pillerne synes jeg er en dårlig ide - på sigt ændre de ingenting
Hvad mener du med "Måske får du alligevel Magnesium+ Calcium evt. fra Dansk Droge" ?EhaBr

Accepteret svar
Fra : 1stanley1

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-06 07:48

Sovemedicin er ikke at anbefale, så bliver man bare sløv.
Køb en pose humle hos Matas eller andre steder og lav så en humlethe.

Alt efter vægt osv. vil du kunnedosere det præcis så det virker i de 7-8 timer

Der er masser af hjælp at hente hvis du henvender dig på
www.sitecenter.dk/amagerurten

Der er både gode råd og urter der virker

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 17-01-06 17:26

Ang. Calcium+ og Magnesium.
Prøv også at se under Tips under Alternativ.

Er du interesseret i alternativ kan du også gå ind og læse meget på hjemmesiden http://www.dsgnet.dk/ Her skriver flere om mange emner, især Carsten Vagn Hansens er interessante og meget uddybende oplysninger hvis man har god tid.
mvh EiHaBr

Godkendelse af svar
Fra : vombatsi

Dato : 23-01-06 20:06

Tak for svaret 1stanley1.

Kommentar
Fra : Lærke93

Dato : 28-05-08 01:37

Prøv at købe de der Baldrian - købes i matas. De skulle hjælpe på uro eller søvnproblemer