/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Ørum Sogn.Randers Amt
Fra : Familienbøtker
Vist : 742 gange
40 point
Dato : 15-01-06 17:26

Hej

Jeg søger data vedr.min 4 gange tipoldefar/mor:

Laurs Sørensen født omkr.1774. Ørum Sogn. Randers Amt??
Viet 1 .nov.1799.Ørum Kirke??.............Til:

Else Danielsdatter født omkr.1778. Ørum Sogn. Randers Amt???
De skulle have fået 4 børn.

Alle data vedr.denne familie???????? Incl.evt.brødre,søstre,forældre.vil blive modtaget med
stor tak.
med venlig hilsen
Bjarne Bøtker

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 15-01-06 17:34

Hej
Her er de i 1787
Randers, Galten, Ørum, 1801, 2, Jeberg by:

Laurs Sørensen, 35, Gift, 1, husbond, selvejer gårdmand,
Else Danielsdatter, 36, Gift, 2, hans kone,
Anna Sørensdatter, 5, Ugift, konens datter,
Maren Laursdatter,1, Ugift, , deres datter,
Christen Laursen, , , 26, Ugift, , tjenestekarl, , , , M, , 2, Randers, Galten, Ørum, FT-1801, Jeberg
Søren Nielsen,17, Ugift, tjenestekarl, Dorthe Sørensdatter, 13, Ugift, tjenestepige,

Lis

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 50 point
Dato : 15-01-06 17:42

Hej igen

De blev Gift 01 NOV 1799 i Ørum og har disse børn:
1. Maren Laursen - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 21 JUN 1800 Orum, , Randers, Denmark

2. Birthe Laursen - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 21 JUN 1800 Orum, , Randers, Denmark

3. Soren Laursen - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 03 MAR 1802 Orum, , Randers, Denmark

4. Soren Laursen - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 25 FEB 1804 Orum, , Randers, Denmark

Du kan også prøve at kigge på disse to link:

http://www.familysearch.org/Eng/Search/PRF/individual_record.asp?recid=440034267&lds=2®ion=-1®ionfriendly=&frompage=99

http://www.familysearch.org/Eng/Search/PRF/individual_record.asp?recid=440034295&lds=2®ion=-1®ionfriendly=&frompage=99

Du skal huske at tjekke disse oplysninger!!
Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 15-01-06 17:54
Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-01-06 17:56

Kirkebøgerne er tilgængelige i skannet version på:
http://www.arkivalieronline.dk

Hilsen Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : Familienbøtker

Dato : 15-01-06 18:03

Tak for svaret LisBJensen.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 15-01-06 18:25

Hej Jeannie

Det er da vist det forkerte Ørum hvor kirkebøgerne er tilgængelige. her taler vi om Ørum i Galten Herred.

Eller er det de samme??

Lis

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-01-06 18:33

Hej!
Prøv at kontakte Mona, hun har dem åbenbart blandt sine aner (men med et andre fødselsårstal):
http://worldconnect.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=mona_bergfriedt&id=I525

Monas side:

http://www.bergfriedt.dk/

Jeannie

Kommentar
Fra : Familienbøtker

Dato : 15-01-06 18:36

Er der intet omkring Laurs og Elses forældre, søskende

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-01-06 18:39

Der er en Laurs døbt i 1766 på opslag 33 og 34 af 232 på Arkivalieronline.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-01-06 18:46

Jeg skrev:
Der er en Laurs døbt i 1766 på opslag 33 og 34 af 232 på Arkivalieronline.

Det ser ud til, at farens navn var Peder, så han duer ikke.
Jeannie

Kommentar
Fra : Familienbøtker

Dato : 15-01-06 19:09

Hej igen

Jeg er voldsomt interesseret som jeg har skrevet i Else ogLaurs forældre, søskende....
Men det er jo nok lidt svært

Jeg har prøvet s.33-34 i arkivalieonline, Det kan jeg overhovedet ikke læse. Jeg er ny......
Så det var da helt rart at Jeannie kunne korrigere.Tak

mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-01-06 21:56

Lis skrev
Hej Jeannie

Det er da vist det forkerte Ørum hvor kirkebøgerne er tilgængelige. her taler vi om Ørum i Galten Herred.

Eller er det de samme??

Hej Lis!
UPS- det har du helt ret i, jeg var ikke opmærksom på, at der var to sogne i Randers Amt med samme navn. Måske er det derfor jeg ikke kan finde dem i Ørum-Ginnerup, Djurs Nørre, Randers.
Kirkebøgerne fra Ørum, Galten, Randers er endnu ikke tilgængelige på Arkivalieronline (og jeg kan ikke lige nu slå op, hvor langt de går tilbage).

Beklager, men som sagt: Bjarne prøv at kontakte Mona, måske har hun mere, end det som ligger på nettet. (og hun har skrever Ørum, Galten, så det må være det korrekte sogn)

Du kan også lægge et indlæg på Sognetræf, under det korrekte sogn.
http://www.sognetraef.dk/

Jeannie