/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Yderste stykke til udstødning
Fra : wezzler
Vist : 844 gange
200 point
Dato : 15-01-06 15:00

Hey.

Det yderste stykke af udstødningsrøret til min citroen ax er faldet af, derved er der svedet et lille hul i plastic kofangeren pga. røgen efter en længere køretur....

Hvordan kan det billigst laves (udstødningsrøret)? Jeg regner kun med at have bilen i et lille års tid endnu...
Resten af udstødningsrøret.. inkl. det store tykke rør. er i fin stand..

Håber i kan hjælp...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-06 15:25

Det billigste er nok at købe et uoriginalt stykke f.eks hos Thansen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-01-06 15:45

Hvis den bagerste potten er ok og det bare er samenkoplingen mellem den bagerste og den midterste potte der er rustet op, kan man købe et rep stykke til at svejse på, så du kan bruge den bagerste potte igen.Mener den koster under 100 kr.
alimak

Accepteret svar
Fra : akaup

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-06 16:33

Hvis jeg forstår der korrekt er det den yderste tud på bagerste lydpotte. Er der stadig en stump rør tilbage?
For så er den billigste reperation nok at måle diameteren/omkredsen og så købe et aftgangsstykke a la dette hos THansen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=648094152&n=1199131758&pn=1707875464
Så må du bare acceptere at den slags er grimt - men denne er da rimelig neutral!

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 19-01-06 11:20

Ok - nu er ikke selv den store mekaniker.. og har ik' værktøjet til at sætte stykket på!
Er det noget som evt. Quickpot kun ordne....? Det skal selvfølgelig være så billig som muligt, da jeg som sagt kun beholder bilen i ca. 8 md. endnu...

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 23-01-06 09:52

Tak for svaret akaup.