/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computer lukker ned....
Fra : NOzone
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 15-01-06 12:09

En af mine kammerater har en computer der pludselig lukker ned. Ikke sådan at den bryder sammen, men den gør ligesom når man selv lukker for sin com. Nogen der ved hvad der kan være galt?

P.s. ved ikke lige om spørgsmålet hører til i den her kategori

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 15-01-06 12:12

hvad kommer der af fejlmeddelelser og er den opdateret med windows xp opdateringer ??

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 15-01-06 12:14

Prøve at gå ind på www.arlet.dk han kan sikkert hjæpe dig!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 15-01-06 12:32

er det efter lang tid?? er det midt i spil???

Det kan skyltes mange ting, lidt flere oplysninger ville være dejligt.

Har i sat nyt hardware til ??

Kommentar
Fra : NOzone

Dato : 15-01-06 12:33

Der kommer ingen fejlmeddelelser og den er opdateret med alle opdateringer...

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 15-01-06 12:35

hvis du bruger Logitech tastatur eller mus, så være opmærksom på at de kan drille. Hent de nyeste opdateringer ved Logitech

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 15-01-06 12:42

"der pludselig lukker ned" Luker den eller genstarter den???

Kommentar
Fra : NOzone

Dato : 15-01-06 12:42

Det sker på alle tidspunkter. Og der er ikke sat nyt hardware til... Han har logitech mus og keyb., så det kunne være en mulighed. Vender lige tilbage når jeg har snakket med ham..

Kommentar
Fra : NOzone

Dato : 15-01-06 12:43

Den lukker alle programmer og lukker ned. Ligesom om man gjorde det manuelt.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 15-01-06 12:44

Prøv at starte op i fejlsikret tilstand (F8 ved opstart) og derefter køre en Systemgendannelse til et tidspunkt hvor det ikke var galt.

Clou

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-01-06 12:57

VENT med at følge clou råd. Systemgendannelsen er for ustabil. Jeg har endnu ikke hørt em en systemgendan. der gik godt. Som en skrev besøg arlet.dk. Det lyder virus agtigt.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 15-01-06 13:16

Undrer mig meget over din kommetar mht Systemgendannelse Taliskoko

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 15-01-06 13:25

Talisko
Var den notits helt gennemtænkt??

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 15-01-06 13:29

Har til gengæld aldrig bemærket at et bestemt mærke i Keyb - mus skulle have indvirkning på stabilitet

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-01-06 13:35

Ja, gu´ var den gennemtænkt. Hvis man kan klare problemet med en hijack log, eller flere via scanninger er det da klart at foretrækker. I min verden er systemgendan. det man gør når alt andet er udelukket.!!

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 15-01-06 14:42

Vedr. systemgendannelse:
Har brugt den funktion nogle gange, skal bruge 2 hænder for at tælle det.

Vil gætte på det er gået galt en gang, mens det de andre gange er gået godt.

Så i gennemsnit vil jeg sige det virker fint.
Skal blot huske at tage kopier af evt. nye programmer/ting.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 15-01-06 18:49

har brugt utallige systemgendannelser. ALDRIG er en slået fejl

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 16-01-06 14:01

Laven en highjack this log og send den ind til spywarefri.dk de kan hjælpe det kan godt lyde som en blaster orm eller nået der.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-01-06 16:39

Tec_Raven> Ja, det foreslår jeg også, men systemgendannelse er åbenbart meget in.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 18-01-06 08:18

sysgendanelse er kun for meget nybegynder for heller finde ud af hvorfor det sker så jeg kan lave det næste gang for vis man skulle brug sys gendan. vær gang så kommer det til og fylde nået da hehe prøv alt andet først og vis det ike virker nået som helst tja så kan man jo bruge den eller lave en formatering så man samtidig for rydet op og vis det er efter en formatering tja så kan det være en fejl i indstallationen så om igen lav en ny har selv lige måtte lave to install af OS for der var fejl i den første. men prøv det med en log ind til spywarefri.dk de kan alså hjælpe med meget.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-01-06 10:19

Så det på plads så er et af vejen... Vel sagt Tec_Raven

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 04-05-06 20:50

uhm...for mig lyder det mere om et problem med computerens temperatur - hvornår lukker den, er det mens der er krævende processor igang? (filkonvertering eller spil f.eks.) eller er det 100% tilfældigt? for mig lyder det som et spørgsmål om tilpas køling af computeren. Hvilken CPU er det? - det kan jo være overophedning af CPU, bunkort, RAM eller Harddisk :S - mangler lidt info her

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 08-05-06 14:37

ja det kan som sagt der også være forde den pc står op ad en væg og ikke kan komme af med varme og/eller der er for lidt airflow i kabbinetet alså ike god blæser i og det ikke er sat til og køre så nogen suge ud andre trækker ind :) ja det er meget omkring det, for bliver cpuen for varm lukker den pcen det er den sat til i bios og det er er omkring 70c.