/ Forside/ Teknologi / Netværk / Spørgsmål
10  srhansen 2840
manglende konfig. af netværk
Fra : jantorp
Vist : 660 gange
200 point
Dato : 15-01-06 00:58

Hej derude
Jeg har et problem med min nye computer. Det er umuligt, at konfigurerer et hjemmenetværk på den . Det er ikke engang muligt, at se sin egen del af netværket.
De 2 andre computere kører upåklageligt sammen som arbejdsgruppecomputere (alle 3 kører windows XP) over en switch der har kontakt med internettet.
Jeg har prøvet at følge netværksguiden slavisk uden resultat samt prøvet med et crossoverkabel mellem den nye og en af de gamle uden held.

Det eneste der sker er at der kommer en besked om at :
" netværket ikke er tilgængeligt.Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse."
Det var ikke meget hjælp jeg fik fra Dell da jeg kontaktede dem. De mente det er et softvareproblem.

Computeren er en Dell Dimension 9195 med et intel(R)PRO/1000 PL network Conn netværkskort.
Mvh Jan

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 15-01-06 01:57

Lidt oplysninger udbedes (inden jeg går i seng), så kan det kigges på i morgen.
Hvad har du af firewall og antivirus indstalleret. På alle tre computere. Er der nogen forskel?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-06 10:04

ligger der ikke oplysninger på udbyderens hjemmeside - og har de muligvis åbent lør/søn indenfor begrænset tidsrum ???? har du tdc er der i hvertfald mulighed

Kommentar
Fra : jantorp

Dato : 15-01-06 10:26

Hej Tukols
Jeg har en svag mistanke om at det er den norton sikkerhedspakke som lå på computeren da jeg købte den der laver ballade.
De 2 andre kører med antivir
Hilsen Jan

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 200 point
Dato : 15-01-06 14:49

Hej

Hvis du ikke har tilfføjet de 2 andre computere under betroet i Nortons firewall, så er det her du har problemet.
Nu ved jeg ikke hvilken udgave Norton du har. I noen udgaver kan du køre en netværkskonfiguration, og i andre skal du bare tiljøje dem med enten computernavn eller IP nummer under betroet.
Så skal ALLE computere genstartes, og se så om ikke det virker.

at finde IP nummer:
Under KØR, taster du cmd og trykker enter
Skriv ipconfig igen enter
Du får nu IP nummeret op.
Så skal ALLE computere genstartes, og se så om ikke det virker.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 15-01-06 18:03

Sidste afsnit skal se sådan her ud:

at finde IP nummer:
Under KØR, taster du cmd og trykker enter
Skriv ipconfig igen enter
Du får nu IP nummeret op.

Der kom en linje for meget med.

Godkendelse af svar
Fra : jantorp

Dato : 15-01-06 18:19

Tak for svaret tukols.
Det gør det lidt nemmere, når man får at vide, hvor man skal lede og hvordan.
Tak for hjælpen
Hilsen Jan

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 15-01-06 18:22

Fint det kunne bruges

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : grokraft

Dato : 14-11-08 17:28

Måske er du løbet tør for ip adresser en router der kører dhcp og har indbygget swicth kan løse problemet

Kommentar
Fra : grokraft

Dato : 15-02-10 14:17

Måske er der sket noget med din systemfiler

Isæt winxp cd lav en systemscan
- når CD'en starter op trykker du på afslut
gå i kør og skriv sfc /scannow - tryk ok.
(husk mellemrum efter sfc /