/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
nulevende?
Fra : jomfruane
Vist : 665 gange
25 point
Dato : 14-01-06 23:27

er det muligt at søge oplysninger på nulevende personer og hvordan gør man (fødselstidspunkt, børn osv) ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 14-01-06 23:29

De eneste oplysninger du kan få, er dem du kan finde på kraks og i kirkebøgerne.
Men hvis du eks vil vide hvor ham/hun kommer hende på nettet, så kan du jo prøve at søge på google efter hans email adresse, eller rigtige navn,,eller hvis du kender hans bruger navn fra andre forums.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 14-01-06 23:41

Hej

Du kan naturligvis finde dem i telefonbøger og måske på hjemmesider.
Du skal ikke forvente at finde ret mange på nettet i f.x. DDA's database, da de nyeset folketællinger her er 1921.

Prøv på www.google.com at skrive navnet på den du søger - og vær belavet på et meget stort antal hits.

Det vil nok være nødigt for dig at starte på landsakiverne, hvis du vil have data fra Kirkebøgerne om nulevende, dog er der en grænse på 50 år, dvs. du kan kun se på personer født senst 1963

Lis

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-06 23:41

Her ser adgang til arkiverne.
http://www.sa.dk/sa/adgang/default.htm

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-01-06 23:52

Problemet er at google ingen resultater giver - ej heller krak, desuden står der nok ikke de oplysninger søger disse steder...
Men det lader til at svaret må være - nej man kan ikke finde oplysninger om nulevende.
For at bruge kirkebøger er man nødt til at kende sogn så vidt jeg kan se - og det er jo netop en af de oplysninger jeg mangler.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-06 00:03

Hvis du kender til en by hvor vedkommende har boet på et tidspunkt, kan du henvende dig til denne kommune, og på folkeregistert få hjælp. Det koster ca 55 kr.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 15-01-06 00:05

hvilke oplysninger har du ?

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-01-06 08:32

Hvorfor vil du finde dem ?

Hvis de ikke findes i telefonbøgerne, for eksempel fordi de har hemmeligt telefonnummer, så kan det jo være fordi de ikke vil findes - altså ikke vil have deres oplysninger udbredt til alle og enhver.

mvh
Varla

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 12 point
Dato : 15-01-06 10:00

du kan forespørge på folkeregisteret der så vil sende beskeden videre hvis dem du er interesseret i ønsker at deltage

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-06 10:21

Hvis de nu har Email ?

Det er måske hos vor største net udbyder TDC??
og så kan du søge her: http://www.epost.dk/

Bemærk sikkerheds proceduren, Svend

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 15-01-06 13:58

Tak for svaret miritdk.
Det vil jeg prøve.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-06 14:46

selvtak- det var en ringe løsning men umiddelbart kan jeg ikke se andre veje

ps... der findes et eller andet med find gamle venner - tror det er på jubii - det kan give pote hvis du har tålmodighed nok