|
|
Hej Anette. Hvis du gerne vil have hjælp, synes du så ikke at du KUNNE starte med at lukke de 2 spørgsmål som du har åbnet og ikke har lukket? Jeg har set på dem, og du har fået gode svar i begge. Hvis du ikke gider at sige TAK for hjælpen når du får hjælp, hvorfor tror du så at andre gider at hjælpe dig NU? Du er 16 år gammel, så du er jo ikke længere et barn. Opfør dig som den store pige du er.
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 14-01-06 22:37 |
|
arne.jakobsen
Hvis du ikke kan svare på spørgsmålet, så hold dig væk.
Du skal stadig ikke bestemme om en bruger skal lukke sit spørgsmål eller ej.
supergirl,
Sådan er arne.jakobsen han overfalder alle nye/unge/gamle brugere på kandu.
Tag dig ikke af ham.
| |
|
Hej supergirl
For at lave en god problemformulering, er det en fordel, at du inden har gjort dig nogle forestillinger om, hvad du helt specifikt vil fordybe dig i..
Hvis du tænker på social arv i forbindelse med at vokse op i et hjem med alkoholiske forældre - Er der så visse problemstillinger, du kan få øje på?! ...Noget du undrer dig over, og som du kan tænke dig at finde svar på?! ...Begrebet "social arv" er jo bredt, så for at hjælpe dig selv lidt på vej, må du nok afgrænse emnet..
At afgrænse emnet vil sige, at du finder en eller to konkrete problemstillinger du vil gå i dybden med..
Giver det lidt mening?!
| |
|
Hej Supergirl
Creamy har helt ret. Jeg kan ikke give et bedre råd, men jeg blev skide sur, da jeg læse arne.jakobsens skideballe til dig. Han er et perverst gammel svin, som du ikke skal tage dig af. Alle er meget vrede på ham herinde på kandu, så du skal ikke lade dig gå på af ham, selvom det er svært.
| |
|
og forøvrigt, der er rigtig mange her på kandu der gerne vil hjælpe også selv om du ikke har lukket dine spørgsmål. Det er nemlig kun, som går op i det.
| |
|
Lidt ærgeligt, at det er nu er muligt at rode, pille og rage i andres historik.
Det er jo tydeligt for en hver, at specielt lillearne har savnet denne funktion - samt at han IKKE MAGTER at holde sine fedtede små fingre fra knappen hvor han kan "opklare" hvor mange spørgsmål brugere herinde har åbne..
Klovn
| |
| Kommentar Fra : Rellom |
Dato : 15-01-06 01:12 |
|
Hej Supergirl
Uanset hvordan arne.jakobsen er som person (hvilket jeg ikke ved noget om), så har han nu ret i dette tilfælde: Fra Kandu's side er det meningen, at besvarede spørgsmål skal lukkes - og får du ikke noget brugbart svar, er det en god idé at annullere spørgsmålet, inden der er gået en måned. Ellers trækker Kandu dig nemlig for fem point.
Det kan du selvfølgelig vælge at give pokker i, men jeg har nu svært ved at se noget formål med den slags demonstrationer. Personligt tilllægger jeg ikke pointene nogen betydning og kan derfor heller ikke se noget problem i at følge de spilleregler, Kandu har opstillet.
Men uanset hvad, så pøj-pøj med det.
| |
|
Men ligefrem at tjekke folks historik og undersøge om det kan "svare sig" at ulejlige sig med et svar. Det er dælme lavt! ...Eller måske rettere sagt - en pointfikseret handling!
Sjældent har jeg oplevet noget så latterligt, som at gå ind i et spørgsmål kun for at fortælle, at man ikke gider svare på spørgsmålet..
Derudover, er jeg ikke tilhænger af, at brugere UDEN moderatorstatus - mandat - tilladelse - bemyndigelse og autorisation falder for fristelsen til at belære andre om kandus opsatte regler..
Det er nu stadig tilladt, at lade sine spørgsmål forblive på listen "ubesvarede", hvis ikke man finder diverse svar tilfredsstillende. At man så kan miste 5 point ved at lade kandu lukke spørgsmålet, tja, so what?! ...Det kan vel ikke genere nogen, eller kan det?! LOOL
| |
| Kommentar Fra : Rellom |
Dato : 15-01-06 01:47 |
|
Creamy > Nej, selvfølgelig skal man ikke gå ind i et spørgsmål og belære spørgeren, men den side af sagen kunne jeg jo se, at Supergirl sagtens selv kunne håndtere, så det så jeg ikke nogen grund til at hjælpe hende med.
Men når der nu alligevel var kommet en større batalje ud af det, syntes jeg da lige, jeg ville gøre opmærksom på min mening om sagen. Ensidighed er i det hele taget ikke min kop te.
| |
| Kommentar Fra : qfha |
Dato : 15-01-06 10:32 |
|
Når man skal skrive en problemformulering tager man udgangspunkt i en kort indledning om baggrunden og hvorfor det er interessent at se på.
Du præciserer herefter selve det problemfelt du vil skrive om. Det kan du skære ned til at par klare linier, som siger hvad emnet er.
Herefter kan du beskrive metoden du vil bruge til at se på dit emne. Det kan du evt sætte op som underpunkter.
Spørg endelig, hvis der er flere ting i dette du er i tvivl om.
mvh
qfha
| |
| Kommentar Fra : supergirl |
Dato : 15-01-06 11:57 |
|
fandt ud af at jeg vil skrive om børn fra alkoholmisbrugtfamilie og har lavet min problemformulering, men magler lidt hjælp til litteraturlisten
min problemformulering handler om hvad man gør som pædogog hvs man opdager et prblem hos et barnsfamilie og vil godt have lidt bøger om det...
skal også lave et produkt og her er jeg lidt på bar bund, nogle som har en ide til det, min ide var at lave et skuespil om en pædogog der har opdaget et misbrug og hvordan man så hjælper familien, eller hvad man egentlig gør, men tror ikke det kan lade sig gøre, når jeg er allene om opgave, så vil gerne have flere ideer og evt. lave flere produkter/ ting til fremlæggelsen.
angående ham arne vil jeg også blokere ham nu, er fandme træt af ham den gamle nar hele tiden skal kommentere min spørgsmål på en dum måde( ikke med et svar. Undskyld mit sprøg....
| |
|
Produktet kunne osse være et powerPoint show. Det er lettere, når man er alene.
Det kunne også være en case, som du skriver om f. eks. en ung i en familie med alkoholmisbrug, som du så lader din klasse diskutere ud fra indenfor nogle spørgsmål du har formuleret. Del evt. klassen op i grupper.
At skrive en case vil sige, at du skal forsøge at leve dig ind i en eller flere personers situation i nogle rammer som du har opstillet. Det er ikke nogen nem opgave. Det kræver viden om emnet.
Der er skrevet rigtig meget om alkoholisme og børn i familier med alkoholmisbrug, men inden du går på biblioteket synes jeg, at du skal gøre dig klart hvilket område af problemet, at du ønsker at kigge på eller bliver det for stort og uoverskueligt.
Du kan anskue problemet fra tre hoved vinkler;
Den sociale: Hvad betyder det for et menneske at vokse op i et miljø, som er præget af alkoholisere forældre? Hvilke muligheder og begrænsninger giver det?
Den kognitive: Dvs. hjernens udvikling ret fysisk. Hvis moderen drak under graviditeten kan de have givet barnet skader. Hvilke skader og hvad kan det betyder for et menneskes muligheder og begrænsninger?
Den affektive: Dvs. den følelsesmæssige eller psykologiske. Hvad sker der følelsesmæssigt med et barn som vokser op i et alkoholiseret hjem. Hvad er evt. karakteristisk for sådan et hjem?, løgne, brudte løfter etc. Hvad lærer et barn om andre mennesker i sådan et miljø? Hvad sker der med skolearbejde, kammerater og aktivitetsniveauet hos barnet i det hele taget, når det måske føler, at der er en masse derhjemme der skal skjules?
Alice Miller, som er psykoanalytiker har skrevet flere bøger om den følelsesmæssige side af problemet. Det handler psykologisk set om skyld og skam. Barnet føler sig skyldig og skammer sig over tingenes tilstand.
Der er også skrevet mange bøger om den negative sociale arv og hvordan den brydes. I starten af 90'erne lavede socialministeriet en undersøgelse om det man kalder mælkebøttebørn eller mønsterbrydere. Det er børn som trods en belastet opvækst klare sig godt alligevel mod alle odds.
Der er osse film på biblioteket om emnet.
Men spørg løs, så skal jeg hjælpe så godt jeg kan.
| |
|
Hvis du vil skrive om, hvad man som pædagog gør - og SKAL gøre, hvis man får mistanke kommer du heller ikke uden om at kigge lidt på serviceloven. Den kan godt være lidt forvirrende, hvis man ikke kender til den, men prøv at kigge lidt på kapitel 8 og 9, og se om du ikke kan finde noget der, som kan guide dig lidt på vej. Du kan finde hele serviceloven her: http://147.29.40.108/_GETDOCM_/ACCN/A20020075529-REGL
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|