/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skoda Fabia 1,4 ambiente combi
Fra : abo037
Vist : 663 gange
20 point
Dato : 14-01-06 18:42

Jeg overvejer at købe en skoda 1,4 ambiente stationcar, men er lidt i tvivl om jeg skal vælge 75 hk eller 101. Sidstnævnte forekommer det mig, at jeg har hørt dårligt om. Hvad er problemet? Er 75 hk ikke i underkanten til en staioncar?

vh.
abo037

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-06 19:19

Jo!
Vælg den store motor, hvis prisforskellen er "spiselig".

En bekendt der er en hæderlig brugtvognsforhandler siger, at det er bedre at sælge Skoda end at sælge VW fordi der er færre problemer med Skoda og det er især Fabia'en han er glad for.
"Dem er der aldrig problemer med".
Mon ikke den er god nok

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 14-01-06 23:50

Ret mig hvis jeg tager fejl, men 1,4 TDI laves kun med 75 HK og
101 HK er hvad der ligger i 1,9 TDI.

Jeg ville klart vælge 1,9 TDI, prisforskellen er minimal. Derudover larmer 1,9 TDI en del mindre.
1,4 TDI er kun med 3 cylindre, dette giver en del flere/større rystelser.
Og ja 1,4 med 75 HK til en stationcar, er nok i underkanten.

Men til fordel for 1,4 skal dog også siges, at dens moment er næsten på højde med de 2,0 HDI der blev lavet i starten af 2000.

Den 1,9 TDI der har voldt problemer er Octavia, har ikke hørt/læst noget om Fabia !!!

Nazgul

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 15-01-06 10:15

jeg mener at 1,4 fås som 16v med 101 hk. Den har bare det problem at knasthjulet bliver slidt og tandremmen falder af.

Kommentar
Fra : Bertoni

Dato : 20-01-06 22:29

75 hk i benzinversionen er måske lige lovlig lidt (diesel laves ikke i 75 hk mere, men derimod 80 hk), men med turbo går det hurtigt fremad. Godt nok vejer Combi kun 25 kg mere end hatchback, så jeg ved ikke hvor meget det betyder. Jeg ejer selv en Fabia Combi Ambiente 1,4 TDI med 75 hk og den lever fuldt op til mine forventninger af en bil. Jeg kører 120 km om dagen på både motorvej, landevej og bykørsel, og overhalninger forgår hurtigt og smertefrit. Så det kommer helt an på dine forventninger.