/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
DVD +R
Fra : 2100
Vist : 717 gange
50 point
Dato : 14-01-06 13:09

Findes der ingen steder hvor man kan købe DVD +R som kan indeholde 180 min. Har selv mange med 120 min. Har søgt under EDBpriser men kan ikke finde nogle. Nogen der kender et sted hvor disse kan købes over nettet.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-01-06 13:43

En standard DVD-skive kan lagre 4.7GB/120 minutter
En Dobbeltlags-DVD kan lagre 9.4GB/240 minutter

Det med 180 minutter må være noget du har fået galt i halsen et eller andet sted. Der er ikke nogen standard skiver der kan lagre 7GB/180 minutter.

Du kan lagre op til 180 minutter i VCD-format på en alm. CDR-skive.
Måske er det det du har misforstået?

Den eneste måde skulle være at lagre 180 minutter på en 4.7GB/120 minutter.
Men så er det komprimeret... altså stadig ikke en skive med de data du skriver

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 14-01-06 14:18

Ok CarstenGP - så skal jeg bare havde en dobbeltlags dvd for at kunne havde en film på denne som varer 125 min. Må se hvor jeg kan købe disse.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 14-01-06 14:26

CarstenGP har du nogle link hvor disse kan købes "En Dobbeltlags-DVD kan lagre 9.4GB/240 minutter"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-06 14:46

Det er din brænder der skal brænde dobbeltlag, på 4,7GB dvd skive

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-01-06 15:33
Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-01-06 15:34

men som o.v.n. skriver... så tjek lige om din brænder understøtter brænding af 9.4GB skiver, før du køber skiverne.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 14-01-06 15:55

Kan ikke se om brænder understøtter brænding af 9,4 GB. Det er en Phillpis Hardisk/DVD recorder 3330H

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-06 15:55

Der er da masser af andre muligheder f. eks. DVDShrink....

Alternativt kan en del DVDoptagere og sikkert også programmer lave op til 6 timer på en alm. DVD-skive.

Vores optager kan f.sks. optage i SP - LP - EP der giver henholdsvis 2-4-6 timer på en DVD-skive.

Dobbeltlayer skiver er stadig alt for dyre - selv i Tyskland.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-01-06 16:12

Din Phillips understøtter desværre ikke dobbeltlagsbrænding. Det er der ikke mange der gør endnu, kun de brændere man får til computer understøtter det.

http://www.vip-shops.dk/?contentKey={A82115F5-2B30-42EF-8F8A-F571B2E9479A}&itemNo=DVDR3300H

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 14-01-06 16:16

Ok, hvad gør jeg så når jeg har optaget en film som varer over 2 timer for at gemme den på dvd

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-01-06 16:28

se refis indlæg kl. 15.55

Det er et program der kan komprimere filmen så den kan være på en dvd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-06 16:34

Du bruger enten DVDshrink http://www.dvdshrink.org/

eller hvis du bruger din stationære DVDoptager - brænder i EP kvalitet.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 14-01-06 16:49

refi, ja det er rigtig hvad du skriver, men når filmen nu er optaget med HQ kan man ikke omstille den når man vil kopier fra hardisken. Som der står i manualen - Vigtig! Når du kopier fra hardisken til en skrivbar DVD, benyttes optagekvaliteten for den valgte optagelse på hardisken automatisk, og du kan ikke vælge en anden optagekvalitet.
Vil nok sige at jeg for eftertiden skal sætte optagekvaliteten til SP som giver 4 timer på en DVD, er det ikke korrekt.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-06 17:42

Jo, men jeg mener nu den hedder EP til 4 timer

HQ giver vist kun 1 time

SP 2 timer

EP 4 timer

LP 6 timer

Kan være EP/LP er omvendt, men det står i din manual.

Det du allerede har optaget på harddisken må du kunne føre over på en pc via kabel og så der ændre filen - ellers må du fremover huske at optage i en lidt ringere kvalitet (du kan sikkert ikke se forskel alligevel)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-06 17:45

Du kan jo evt. kopiere HQ kvaliteten over på flere DVD+rw og så redigere dem i komputeren til en EP/LP kvalitet. (hvis din komputer kan klare + format ?)

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 14-01-06 18:13

Ok refi jeg er med nu.
HQ: 1 time
SP: 2 timer
SPP: 2,5 time
LP: 3 timer
EP: 4 timer
SLP: 6 timer
SEP: 8 timer

Tak for råd og vejledning.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 14-01-06 18:14

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-06 18:22

Selv tak - det er det vi er på Kandu for....

Fortsat God Weekend

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 14-01-06 19:28

Jeg har selv en Philips DVDR3330. 2100 du kan jo dele op optagelsen op, og så indspille på 2 DVD'er, hvis du ikke har noget imod at skulle skifte DVD når du skal gense filmen.
For at opdele en optagelse, skal du gå ind under EDIT og så vælge OPDEL optagelse. Når du så har gjort det, kan du indspille de to stykker på to DVD'er. Måske ikke så elegant, men nu har du i hvert tilfælde bevaret kvaliteten af optagelsen.