/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Stofanet/surfboard mac adresser
Fra : vaeltepeter
Vist : 518 gange
20 point
Dato : 16-11-02 17:06

Jeg har Stofanet og til det et Surfboard SB3100 til tider har jeg behov for at kunne skifte PC, men da Stofanet og netkortet åbentbart kender hinanden Mac adressen ....hvordan er det nu lige man gør sådan at får den til at glemme mac adressen ???? jeg så opskriften på RUN2net.dk engang men de har jo lukket net nu......???

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 20 point
Dato : 16-11-02 20:53

Har selv det samme surfboard. Hvis du skifter computer, skal du bruge Stofas manual og følge den til opsætningen, som om det var en ny opsætning. Du bruger de oplysninger du har fra din ordrebekræftelse, som også er brugt i den "faste" computer.
Har du gjort det en gang, og ikke laver om på Ip adresser etc. igen, ved at bruge den i andet netværk, så skulle det gerne køre uproblematisk at skifte. Skriv igen hvis du ikke har manualen, så vil jeg prøve at guide.

Godkendelse af svar
Fra : vaeltepeter

Dato : 17-11-02 15:54

Tukols: Jeg bruger samme opsætning som til den "faste" og jeg er klar over at det ikke er alle med Surfboard der har samme problem som jeg med at den "hænger" på mac adressen.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 17-11-02 23:23

Har du prøvet at slukke for strømmen til modemet og lade det starte op igen?
Altså efter du har koblet den "anden" computer til?

Kommentar
Fra : vaeltepeter

Dato : 19-11-02 18:52

Ja det har jeg prøvet