/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
projektor/skærm
Fra : wolffi
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 13-01-06 23:25

Jeg har købt en ny projektor og problemet er nu at der ikke vises billede på laptoppen som projektoren er forbundet til. Det er lidt træls - at man ikke kan betjene musen via skærmen på laptoppen, men kun via projektorens billede på storskærmen.....

Hvordan indstiller jeg skærmkortet så jeg både kan se billedet på laptoppen og på prjektoren (win XP pro)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-01-06 23:34

Du skal nok ind i opsætningen.
På nogle kan man ændre opsætningen fra windows, men ellers er det via F1 eller F2 fra opstart.
Du skal indstille skærmen til visning af Both eller tilsvarende.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-01-06 23:53

mange Nvidia kort, hedder det Clone, det du skal vælge

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-01-06 23:58

jamen det er da rigtigt trodenesdhb og den skal man huske hvis man vil have noget på TV out på grafikkortet. Det jeg tænkte på er den indstilling der er på bærbare når man anvender den VGA udgang der oftest sidder bagpå.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-01-06 09:29

Jeg havde samme problem, fik vist at det drejede sig om at trykke på Fn knappen samtidig med F6 (mener jeg), så var det en slags reboot af begge skærme. Samtidig var jeg nødt til at ændre skærmopsætningen til færre pixels.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-01-06 14:47

Du kunne jo starte med at konsultere din brugsanvisning til din PC, der står mange gode ting i den.

På min, er der en FN knap der holdes nede og man kan så vælge oppe på F-tasterne om man vil have det ene eller det andet, eller begge dele!

Der kan naturligvis være forskel på de forskellige mærker, men det er jo forklaret i brugsanvisningen.