/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Knagerækkestrik - "luk-af"
Fra : melbit
Vist : 6708 gange
30 point
Dato : 13-01-06 11:58

Heyså.... Håber at der er en der kan og vil hjælpe mig med en forklaring, på hvordan jeg lukker mit arbejde af......... sådan at jeg kan få det afsluttet .........Vil jo gerne igang med næste projekt. Da jeg er helt ny på det område må det meget gerne være den mest simple måde - hvis der da er flere måder
På forhånd tak for hjælpen
Melbit

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-01-06 12:28

Jeg har ikke prøvet knagerækkestrik, men lukningen må være på samme måde, som man strikker med strikkepinde.

Du strikker den første maske, men løkken skal ikke tilbage på knagerækken, du beholder den på fingeren, så strikker du den næste maske, som heller ikke skal tilbage på knagerækken o.s.v.

Husk at du ikke må lukke for stramt af.

Håber på at det er en hjælp.

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 13-01-06 13:13

Fruen i huset laver en del knagerækkestrik.
Hun har lånt en bog på biblioteket som netop hedder
knagerækkestrik.
På vores bibl. stod den under børnebøger, prøv den.

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 13-01-06 13:20

Bogen hedder: strik på knagerække
skrevet af: jytte slente

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-01-06 13:34

Hvad er knagerækkestrik???

ans - skal man ikke trække den første maske over den anden netop for at lukke af?

Accepteret svar
Fra : tjasse

Modtaget 30 point
Dato : 13-01-06 13:53

Vikl garnet 2 gange rundt om knagen og træk den gamle maske over.
Gør dette på alle de knager, der er i arbejde.

Luk af fra den modsatte side af, hvor garnet hænger.
Tag masken af den 1. knage, idet det ekstra omslag vikles op igen.

Tag på samme måde masken af den 2. knage. Sæt masken fra 1. knage på 2. knage og sæt masken fra anden knage ovenpå. Træ den nederste maske over knagen.
Tag masken af igen samt masken på næste knage. Sæt den første maske på knagen og sæt den oprindelige ovenpå. Træk den nederste maske over knagen.

Fortsæt med at flytte maskerne hen under masken på naboknagen og strik dem sammen.
Knæk garnet og træk det gennem den sidste maske, når de sidste masker er strikket sammen.

Hvid du forstår dette forstår du mere end jeg gør. Men jer er jo også "kun" en mand

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-01-06 13:59

tjasse - man ska' ikk' tro på alt, hva' man hører - men noget af det

Du svarede faktisk på to spørgsmål - så nu ved jeg, hvad knagerækkestrik er for noget

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-01-06 14:16

Det var lidt svært at forklare, hvordan man lukker, når der ikke lige er et "strikketøj" i nærheden.

camillasmoster

Du kan se lidt om knagerækkestrikning her

http://jenny.noergaard.person.emu.dk/?rightSrc=http://jenny.noergaard.person.emu.dk/strik/knageraekkestrik/Knageraekkestrik_intro.htm

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-01-06 14:47

Nøøj, det ser godt uj!

Det skal jeg prøve!

Tak for linket, ans!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 13-01-06 15:49

det er bare så skægt.... men afslutningen er jeg ikke kommet til endnu

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-01-06 16:42

Jeg må se, om jeg kan finde så'en knagerække eller bikse en sammen af noget af alt det træ, jeg har skrabet sammen

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 13-01-06 16:51

Hej igen. Jo tak tjasse - det meste sku jeg mene at forstå - men tror nok at jeg lige vil forsøge på et lille ekstra opslag............ Er lidt urolig for hvad der sker HVIS jeg ikke har forstået det rigtigt.
Der kunne måske gå lidt "knot" i det.
Men indtil videre er det vist det bedste bud og det virker som om det godt ku´ være det helt rigtigt..... Var på kursus i aftes og hørte lidt ud af højre øjenkrog, "lidt om 2 gange rundt" og så en hel masse andet som jeg ikke fik fat i........

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 13-01-06 17:41

TJA....
DED ÆR VAD DÆR STÅR I BOEN....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-01-06 18:32

....., mor Karen

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 13-01-06 19:09

JEPS

Godkendelse af svar
Fra : melbit

Dato : 14-01-06 09:57

Tak for svaret tjasse. Hvis jeg har forstået det rigtigt, er det bare super. Hvis ikke, så er det vist IKKE din fejl

Melbit

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 14-01-06 10:15

OK