/ Forside/ Teknologi / Netværk / Spørgsmål
10  srhansen 2840
Kan dette lade sig gøre?
Fra : rolandkorg
Vist : 573 gange
10 point
Dato : 12-01-06 23:38

Da jeg er løbet tør for porte i den kablede del af min trådløse router, tænker jeg på om jeg ikke bare kan tage den ende af kablet som allerede går i en pc, og sætte en switch på der, og derefter sætte flere computere i den.
Kan dette lade sig gøre, er der nogle instillinger der skal ændres ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 12-01-06 23:48

Det kan du hvist godt.
Men der er måske en af udgangene på routeren der er lavet til en switch.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 10 point
Dato : 13-01-06 00:51

Ja det kan du godt, både hubs, swiche og routere kan sættes ind og på sin vis vil switchen virke som repeater der forstærker .
Jeg har selv gjort, ikke fordi jeg manglede porte, men for at spare kabeltrækning.
Du skal bare være opmærksom på, at alt efter hvordan switchen er indrettet skal du nok enten bruge en uplink port på switchen eller et krydset kabel da to krydsfelter efter hinanden ikke er brugbart., men det afhænger af det grej du har hvad der vil være nødvendigt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-01-06 07:47

Som BjarneD siger kan du sætte flere switche efter hinanden.
Er afstanden for stor fra router/switch til pc (over 100 mtr.) kan man bare sætte en switch ind og nu er der ydreligere 100 mtr.
På vores netværk ser det sådan ud:
Router ........switch............switch...........switch..........min pc

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 23-01-06 13:02

........på de fleste ruter kan den 4 port bruges til en PS2

Godkendelse af svar
Fra : rolandkorg

Dato : 01-02-06 09:48

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : grokraft

Dato : 03-09-09 11:22

Det kan du sagtens switchen har den fordel den kun deler trafik ud til brugeren og ikke på alle porte
som i hub. Derved mere båndbrede, medmindre der ikke er noget der sender broadcoaust ud hele tiden.

Kommentar
Fra : grokraft

Dato : 15-02-10 14:24

du kan koble alle de switze på du vil så lang til max tabelen ikke er blevet fyldt op, men så er der nok trafikprop på grund af broacast.