/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Hvilken Mac. skal jeg vælge?
Fra : rolandkorg
Vist : 754 gange
10 point
Dato : 12-01-06 10:21

Jeg er på jagt efter en Mac-computer som skal bruges til grafisk arbejde (hjemmesider, brochurer, konvolutter o.l.).
Jeg har afsat omkring 1000-2000 kr. og har tænkt lidt på en Powermac G4.
Hvilken en skal jeg købe, og hvad skal den som minimum indeholde ?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 12-01-06 11:37

ehh 1000-2000, jeg håber da at du mener 10000-20000, ellers så skal du nok ikke regn emed at få særlig meget mac ;)

Men hvorfor køber du ikke bare en god kraftig pc i Elgiganten eller på nettet eller hvor du nu vil. Så længe den har en god kraftig cpu godt med rem, og et godt grafikkort, skal den nok få jobbet gjort. og så kan den fås for under 10000 kroner

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 10 point
Dato : 12-01-06 11:38

Denne her er absolut minimum. Og er iøvrigt hamrende billig :

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=42909658

Ville personligt hellere spare op og købe en Mini Mac (A.K.A. happymeal) til ca. 5000kr. :

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=5611

Vh fluffy

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 12-01-06 11:50

Jeg har ikke brug for at vide at jeg er nærig
Det skal være en mac fordi at jeg har haft pc i mange år, jeg har hørt meget godt om mac, og derfor skal det prøves.
Det er jo osse en mac. der står ude i alle grafiske virksomheder, så det må da være godt.

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 12-01-06 13:33

http://www.apple.com/dk/
Apple har hvad du skal bruge, men spørg dem og søg det så brugt

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 12-01-06 13:41

Til fluffyclaus -> Mac mini lyder ikk helt dum, og den billigste koste kun 3900 hos en dansk forhandler, den svarer osse godt til det minimum du har anbefalet.

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 12-01-06 13:43

Forhandler Apple Danmark osse brugte ting, 1stanley1?

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 12-01-06 13:49

Nej, men de kan fortælle dig alt om hvad du skal bruge

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 12-01-06 13:49

Nej, men de kan fortælle dig alt om hvad du skal bruge

Godkendelse af svar
Fra : rolandkorg

Dato : 13-01-06 19:37

Tak for svaret fluffyclaus.