/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bootable memorystick
Fra : molokyle
Vist : 862 gange
125 point
Dato : 12-01-06 10:09

Hvordan laver jeg min 256Mb. memorystick bootable, så jeg efter en boot kan læse filer gemt på en harddisk formatteret i NTFS ?

Gerne en 'step by step' vejledning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-01-06 11:28

Mor'n Molo
Skal jeg lige sende dig manualen til min Jetflash Pendrive.
Det må jo være nogenlunde samme fremgangsmåde.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-01-06 11:31

For sent,.
Det har jeg allerede gjort.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-06 11:50

Tjah det kræver vel at bios supporterer usb boot?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-06 12:22

tedd -> Ja! ..og det gør den

Min stick er iøvrigt en Micro Memory. Sikkert en TaiWan 'ting' siden jeg ikke kan finde deres hjemmeside

Jeg er lige kommet tilbage fra 'Spiseren' og skal strippe

..nogle kabler op

Jeg på Gambrinus tilsendte PDF'er senere på dagen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-06 12:39

Så er det jo bare at formatere den i fat og lave den lige som en bootbar diskette. Jeg ville smide PCdos på den så den kan læse ntfs partitioner. med f.eks norton ghost 2003 kan du lave en bootbar floppydisk og så kopiere indholdet over på din usb stick!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-06 12:42

og så skal du måske osse bruge en ntfs reader
http://www.ntfs.com/products.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-06 13:18

For det første : Jeg bemærkede lige at jeg i min stress var kommet til at slette Ganbrinus emil

Ka' jeg få sendt den igen?

Underligt forresten at der ikke findes et brugbart link hos : http://bootdisk.com og på nettet i almindelighed er der kun vejledninger i at boote fra memorystick, hvis det handler om Linux.

tedd -> F.eks. kan DOS sys kommandoen ikke finde memorysticket (drevbogstavet findes simpelthen ikke), så hvorledes overfører jeg systemfilerne? Hvis jeg 'bare' kopiere dem over med en alm. copy og lægger command.com på, så hænger 'lortet' ved meddelelsen :

Attemting to boot from USB device...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-01-06 14:57

Er sendt igen dit fjumrehoved.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-01-06 15:00

Jeg har ikke selv fået leget med at boote fra mit pendrive.
Jeg har ikke haft tid.
Såååå...
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-06 16:04

Ok. og mange tak Gambrinus

Herhjemme hos mig selv kan jeg ikke komme videre, da det er en gammel lortemaskine jeg har (=LYV ; jeg Ææææælsker den ), som ikke kan boote fra externe enheder, så jeg må kigge på det imorgen på jobbet (..hvor jeg godt kunne få brug for muligheden for at boote fra min egen stick )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-06 18:31

Det er det jeg siger Molo! Bios skal været indstillet til at boote fra enheden, ellers funker det ikke!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-06 08:44

tedd -> Nej det gør det ikke hjemme hos mig selv (Fujitsu/Siemens), men her på jobbet er det på alle maskiner (HP Compac) muligt at boote med et USB device

Der løber en masse skigende unger rundt om ørene på mig, så jeg må lige vente med at gå videre til der er arbejdsro (..sikkert efter kl. 13.30 når undervisningen slutter)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-06 09:57

Gambrinus -> "Filen er beskadiget og kan ikke repareres" er den triste besked, uanset om jeg åbner *.pdf'en vha. browseren eller downloader og åbner i Acrobat Reader

Nu ved jeg ikke om du selv har læst manualen igennem, men hvis du har, kan du så ikke kopiere de relevante passager herind?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-01-06 12:18
Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 125 point
Dato : 14-01-06 01:48

Hej molokyle, her er lige et link til en RIGTIG god side
Der er en en step by step forklaring og et lille program der gør det hele lidt lettere
http://homepage.ntlworld.com/hiren.thanki/bootcd_on_usb_disk.html

MVH
EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 08:12

Præcis hvad jeg ledte efter. Takker EXTERMINATOR

..og selvfølhelig er jeg også glad for I andre prøvede at hjælpe til

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-06 08:12

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-01-06 23:46

det var da så lidt

hmmmm gad vide hvad der er blevet af den email kandu plejer at sende ???

MVH
EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-01-06 00:21

Øv.... Overhalet udenom.
Skidt pyt...
Den side skal jeg også ha' læst.
Gambrinus