/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hvad sker der?
Fra : frk.fidus
Vist : 764 gange
100 point
Dato : 11-01-06 18:08

Er der nogen der ved om det er normalt eller hvorfor der popper en lille boks op hver gang jeg besøger stedet www.trendsales.dk ?
I boksen står der bla. at jeg enten skal gemme filen eller annullere hvilket jeg gør hver gang. Jeg vil nødig have at jeg kommer til at installere en virus eller noget!

Hvad kan det være?

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 11-01-06 18:11

Jeg får ingen pops eller noget - har du kørt anti spy programmer?

Du gør klogt i at annullere

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 18:14

Ingen pop-ups her... så mon ikke du har tilranet dig noget "snavs" - H&M fungere fint på min PC, uden pop-ups!
Det var måske værd at benytte en af on-line scannerne på www.spywarefri.dk eller endnu bedre, oprette dig på deres forum, og lad dem gennemse din PC. De er faktisk ret flinke, og hurtige, til at afhjælpe for "snavs"... og det er ganske gratis. Har selv benyttet mig af deres service et par gange... når "pilfingre" har været lidt for kreative på min PC.
Held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-06 18:16

Hej Frk. Jeg får heller ingen pop-up's ved besøg på siden. Tag lige et skærmdump og læg ind i et Word-dokument. Send det til mig, så jeg evt. kan se hvor pop-up'et stammer fra. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 11-01-06 18:21

Jeg har popupstopper som blokérer alle andre pops, men denne kommer igen og igen.

Arne... hvad er et skærmdump? Et print screen?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-06 18:24

Ja Frk. lige præcist, Undskyld mn anvendelse af fagævl.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-06 18:26

Ja Frk. lige præcist, Undskyld mn anvendelse af fagævl.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-06 18:28

P.S.: Jeg skal altså lære at selv om systemet kommer med en fejlmeddelelse, er beskeden sendt. Det glemte jeg lige igen, så derfor kom den 2 gange. Sorry

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 18:30

arne... det er da ligegyldigt hvor pop-uppen kommer fra. Fakta er at frk.fidus har tilranet sig noget "snavs", da vi andre ikke kan fremtrylle en pop-up på H&M's hjemmeside... altså ind og find "spywaren" evt. via www.spywarefri.dk forummet (som foreslået tidligere).
Arlet www.arlet.dk kan måske også være behjælpelig

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 11-01-06 18:31

OK

Jeg har lige været inde for at få popuppen op men intet skete.... sært, for igår skete det kontinuerligt!

Ser ud til at problemet blev løst af sig selv. Men lader lige spørgsmålet stå et par dage så jeg er sikker på det bliver væk. Kommer det igen sender jeg dig en P.SCR. og så får vi at se.
Tak for hjælpen alle.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-06 18:36

Søren - Hvis jeg ser et billede af Pop-Up'en KAN det jo være at jeg kan genkende den. Det er IKKE sikkert at der er tale om Spyware eller andet snavs. Det kan lige så godt være et eller andet program der helt lovligt er installeret på Frk. Fidus PC, der er skyld i Pop-Up'en. Hilsen Arne

Frk. - Godt at den er væk nu, men som du siger KAN den jo sagtens vende tilbage. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 11-01-06 18:36

OK CLAN - tror også lige at jeg for en sikkerheds skyld lige laver en online scan og kører min antivirus - men når jeg senere igen skal indsætte en annonce på trendsales.dk kan jeg lige se om det er stoppet.

takker for interessen men kom nu ikke op at slås - alle råd er velkomne

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 11-01-06 18:37

jep nemlig a.j. så jeg lader lige spørgsmålet stå lidt....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 18:40

frk.fidus
Jeg ville nu stadig få kigget min PC efter (som foreslået tidligere).
Mange gange kan man selv løse problemet ved at åbne sin internetbrowser (her hos mig Microsoft Internet Explorer). Herefter går du op i den øverste menu og vælger Funktioner og Internetindstillinger...
Her sletter du Cookies
Klik knappen Slet filer (husk flueben i Slet alt offline indhold)
Herefter klikker du Ryd oversigten
Så er det meste væk... men ikke det som er lagt permanent på din PC (også kaldet "snavs" eller spyware af den "kedelige" slags).
Held og lykke med dun færden på internettet
Søren

NB: Måske værd at få et anti spyware program, men du kan jo spendere et par minutter på www.spywarefri.dk og blive lidt klogere omkring dette emne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 18:41

Her bliver ingen slagsmål... jeg tror såmend arne og undertegnede kommer meget godt ud af det med hinanden, og i bund og grund er vi nok enige omkring dette spørgsmål
Søren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-06 18:47

Ja da Søren Jeg er selvf. enig i, at man skal bruge spywarefri.dk og dermed sørge for at være godt beskyttet. Mener blot at man skal sikre sig at det ER spyware eller snavs før man angriber gråspurve med kanoner. Hyg dig og vi tales ved. .-))

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-06 19:43

HVIS du skulle have mistanke om spyware af nogen art så nup dig lige en onlinescan her og scan både for sikkerhedsrisiko og spyes
http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?productid=symhome&langid=in&venid=sym

derudover vil jeg anbefale dig at installere bare lidt til at holde det ude - for eks spywareblaster.

Hvis du går ind hos www.arlet.dk og kigger dig omkring er du ikke gået forkert i byen - der kan du finde både noget at beskytte mod spyes og firewall der er gratis - plus lidt mere.

God fornøjelse

ps.. der kommer ingen popup overhovedet ligemeget hvordan jeg klikker mig ind på siden - men der er godt nok clicktrack cookies

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-06 19:46

psstt - kig under arlets "min sikkerhedspakke" - den er god at danne sig et indtryk af

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-06 19:47

og psssst igen - vil du være helt sikker på at du er spy og virusfri så hent hijackthi hos www.arlet.dk og send ham loggen - så får du al den hjælp du vil have

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-06 20:38

Hver gang der på Kandu er spørgsmål, der bare lugter lidt af "snavs" kommer vi med links til www.arlet.dk og/eller www.spywarefri.dk. Det er helt fint. Men m.h.t. Spyware, er det vigtigt at skelne mellem Aktive og Passive programmer. Aktive programmer lægger sig på PC'en og overvåger denne, således at Spyware ikke kommer ind.
Passive programmer, kan KUN bruges til at scanne PC'en og finde og fjerne Spyware. I mellemtiden KAN Spywaren jo have spioneret en hel masse. DE FLESTE programmer der er Aktive, koster penge, men de er også de mest effektive. Det samme m.h.t. Virus-programmer. De fleste gratis Virus-programmer, kan KUN rense PC'en for Virus. Men det der er behov for, er et Virus-program, der holder Virus UDE. De mest effektive og de der oftest bliver vedligeholdt, er de der koster penge.

Jeg har købt Norton Antivirus og Spyware Doctor. Og jeg har aldrig haft hverken virus eller Spyware på min PC.

Kort sagt: Man får hvad man betaler for.

Hvis man KUN benytter sig af Gratis-programmer, KAN man have et behov for at lave en HijackThis-file og få andre til at checke den, Men hvis man har sikret sig ordentligt ved at betale for sikringen, er det overflødigt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-01-06 20:42
Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-06 20:49

oggg en lille slutspurt http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/ccleaner.htm
som rent faktisk er "stjålet" fra Kandu http://www.kandu.dk/tip13211.aspx og burde tilfalde maya123
så er der vist "tæsket" nok rundt i den her, fra min side

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-06 23:23

tærsker heller ikke mere - fidusen må til at bruge den øverste del . over halsen

Godkendelse af svar
Fra : frk.fidus

Dato : 24-01-06 22:13

Tak for svaret CLAN.

tror det er i orden nu