/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton Internet Security Hænge
Fra : pirt03
Vist : 412 gange
300 point
Dato : 11-01-06 00:32

Har inst. NIS 2006 for en lille uge siden.
Nu er PCen begyndt at hænge i de indledende Norton-øvelser. Altså de skanninger der ender med et ok fra Norton Security center.
Jeg kan ikke foretage mig andet. på PC-en da Norton tilsyneladende stjæler alt energien - den når aldrig frem til godkendelseslogoet med det grønne flueben.
Har også prøvet at opgradere XP - hjalp ikke.
Har prøvet en anden RAM-blok - hjalp ikke.
Det kan ve for f.... da ikke være virus når nu Norton er inst. og der er lavet update og skanninger.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 11-01-06 00:34

Dette er skrevet på en anden PC - jeg kan som sagt ikke foretage mig noget på den ovefor nævnte PC

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 160 point
Dato : 11-01-06 00:51

Du må ind i fejlsikret tilstand og evt gendanne puteren til før problemet hvis det da ikke er spyware eller lign men der må du ind og lave en onlinescanning iwww.Spywarefr.dk
feklsikret kommer di i ved at trykke f6 el f8 under opstarten
Mvh sune

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 14-01-06 13:47

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-01-06 14:53

Hvad gjorde du så ??

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 22-01-06 11:49

Hej Sunowich
Mente jeg havde skrevet, hvad jeg gjorde, men det nåede åbenbart ikke igennem. Nå her er et kort resume:
Jeg kunne ikke afinstallere NIS på normal vis. Kontaktede Symantec. De anbefalede at inaktivere NIS (og alle unødvendige START-programmer) vha. "Configuring Windowa XP to clean boot" (se Symantecs hjemmeside) (Start/kør/msconfig) og derefter afinstallere Norton. Dette gjorde jeg. Kørte inden reinstallering også lige Microsoft AntiSpyware, der fandt 4 trusler heraf én alvorlig.
Lige nu kører PCen igen upåklageligt. Men hvordan er den spyware som Microsoft AntSpyware fandt sluppet igennem NIS ??????