/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Maling
Fra : addisons
Vist : 557 gange
30 point
Dato : 10-01-06 16:34

Jeg står og skal male en købmandsdisk som er ludbehandlet,hvilken fremgangsmåde skal jeg bruge.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-01-06 17:08

Nu er "ludbehandlet" mange ting. Vores gulve her i hytten kalder mange for "ludbehandlede", selv om de er behandlet med titanhvidt i linolie. De ville være uhyre lette at male med hvadsomhelst efter afvaskning med tundt eddikevand, rent vand, tørring og let afslibning. Hvis din plade virkelg er LUDbehandlet, kan den få en omgang grundrens, rent vand og så tyndt eddikevand, rent vand, tørring og afslibning. Så grundmaling, mellemstrøg og slutstrøg.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 12-01-06 14:26

godt svar

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-01-06 14:28

>maskinsnedker: af hjertet tak!

Kommentar
Fra : MivsQ

Dato : 21-05-06 12:22

Jeg er igang med helt det samme, men mine skuffer er lidt jordslået/mugne indvendigt, kan jeg komme atamon i eddike vandet, eller skal det i malingen?? Eller er det helt unødvendigt når jeg har skrubbet disken i 2x grundrens vand?? Takker Mia