/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Negative kalorier
Fra : sheneeka
Vist : 10065 gange
100 point
Dato : 10-01-06 11:19

Hei
Er der nogen, som ved hvilke madvarer indeholder såkaldte 'negative kalorier'? Det vil sige, at man spiser f.eks. 200 kalorier, men for at brænde madvaren, vil det 'koste' 250 kalorier.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 10-01-06 11:26

Der findes en hvidkålssuppe som består af nedenstående og er fra medsendte kur. Der er meget forskellige meninger om både kur og måden at tabe sig på, men her er som sagt opskriften
mvh steen

1 stk. hvidkålshoved
2 stk. løg
2 stk. grøn peber
1 stk. bladselleri
2 ds. Fl. Tomater, bestemmer selv om der skal være krydderier i dåsen.
1 stk. grøntsags bouillonterning pr. ½ liter vand

Grøntsagerne snittes fint efterfølgende kog det i ca. 10 min. (Grøntsagerne skal være dækket af vand). Skru ned og lad grøntsagerne simre til de er møre.

Suppen skal spises, når du føler sult, du må spise så meget du vil – suppen forøger ikke dit kalorie indtag, faktisk vil du tabe dig mere jo mere suppe du spiser.

1. dag:   Alle slags frugt (- bananer) så meget du har lyst

2. dag:   Alle grøntsager ( - majs og bønner) og en stor bagt kartoffel med smør

3. dag:   Frugt og grøntsager med samme undtagelser som dag 1 og 2. ( - kartoffel)

4 dag:   Op til 8 bananer og 2 ¼ dl. Skummetmælk

5 dag:   Bøf med tomater, bøffen kan tilberedes som du har lyst til, og du må spise så meget som du vil, men skal drikke et stort glas vand til hver tomat.

6 dag:   Bøf og grøntsager ( - majs og bønner)

7 dag:   Brune ris og grøntsager, samt usødet frugtjuice

Du må indtage kaffe, te og diæt sodavand, dog uden sukker og salt

Det er ikke tilladt at lave om på dagene.

Tab op til 17 pund og føl dig godt tilpas på 7 dage. En af hemmelighederne bag virkningen af denne 7 dags kur, er at maden du spiser kræver flere kalorier til forbrændingen end du indtager, så spis så meget du vil.

7 dags kuren kan bruges så tit som du har lyst og behov for. Du behøver ikke være bange for at føle dig utilpas eller træt. Faktisk vil du rense dit system for urenheder, og få dig til at føle dig så godt tilpas, som du aldrig troede var muligt.

Efter 7 dage vil du være lettere og få masser af energi.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 10-01-06 11:49

Hejsa

Hvis det var så let, så var der ingen der var overvægtige. Der findes ingen madvarer der blot ved fordøjelsen forbruger flere kalorier end de selv indeholder.

Det du muligvis har hørt om er at der er forskel på hvor stor enerigmængde der bruges på at forbrænde henholdsvis fed- kulhydrat- og proteinkalorier. Her er det således at forbrændingen af proteiner bruger mere energi end forbrændingen af de 2 ande typer.

Hvis du går ind på denne adresse http://www.tabdiglet.dk/kalorietabel.htm og henter en kalorietabel så kan du se hvilke madvarer du skal spise flest af for at tabe dig. Tabellen er gratis, og du må godt dele den med venner og bekendte.

Har du brug for mere hjælp kan du også få et program til at køre i excel som guider dig igennem den rigtige kost.

Med venlig hilsen

Henning Borchert-Jørgensen

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 10-01-06 15:21

Hej Henning
Har været inde og kigge på din side, som absolut virker spændende.
Hvordan anbefaler du en vegetar at få opfyldt sit proteinbehov?.....og under "hvad skal vi spise" virker det som om du ikke går ind for havregryn som morgenmad, hvad er din begrundelse for det?
Eller kan jeg sige at ovennævnte "kur" var god til at kickstarte en bedre kostplan, og de fem kilo er ikke røget på igen!

Ved godt jeg er lidt uden for spørgsmålet i denne tråd, men håber det har sheneeka interesse også

mvh steen

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 11-01-06 07:07

Generelt kan man sige at grove grønsager er gratis.

Der findes en bog der hedde The Negative Calorie Diet, kan købes hos Amazone.co.uk

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 11-01-06 07:50

Hej Classic 26

Det er meget svært for vegetarer at få tilstrækkelige proteiner, men naturligvis ikke så svært som hvis man er veganer.

Hvis du som vegetar må spise æg, fisk og mælkeprodukter så går det endda, men jeg ved godt at nogle vegetarer ligger tæt op ad veganere og dermed ikke vil spise ovenstående, men lad os kigge lidt på det.

Der findes som kosttilskud proteinpulver, der er baseret på sojabønner. Dette er den nemmeste måde at få løst problemet på, idet man ved indtagelse af ca 50 gram f.eks. bodylab om dagen kan få dækket sit proteinbehov.

Hvis du må få æg så lav dig en omelet af 4 æggehvider og 1 æggeblomme gerne tilsat nogle udblødte tørrede sojabønner.

Hvis du må få mælkeprodukter, så er det generelt nemt klaret ved at spise cheasyprodukter.

Endelig så er der mange typer fisk der kan give dig masser af proteiner. Det er først og fremmest tun og rejer.

Hvis du indtil nu ikke har fundet noget du kan / må / vil bruge så bliver det lidt sværere, men dog ikke umuligt. Vi skal så kigge direkte på grøntsager og der lister jeg de vigtigste:

Sojabønner
Gule ærter, der kan laves en fortrinlig suppe på grøntsagsbouillon
Linser
Bønner
byg
Havre
rug

Hvad angår havregryn, så burde den faktisk være markeret med grønt. Når jeg er lidt forsigtig med havregryn, for det er jeg, så skyldes det at ikke ret mange mennesker er i stand til at spise havre gryn uden sukker.

Havregryn, blot en enkelt dl giver faktisk det kulhydratboost man har brug for om morgenen, men kommer det blot en teskefuld sukker på, så starter man dagen med at booste ens insulinniveau op, og resten af dagen vil man være latent sultent og derfor ikke kunne modstå fristelsen, hvis den byder sig.

Der findes faktisk et nyt morgenmadsprodukt som hedder weetabix, er i denne uge på tilbud i Netto. Det har iflg alle ernæringseksperters udsagn bedre kostsammensætning end havregryn og kan fint spise uden sukker blot med lidt mælk. Vi er faktisk nogen der ynder at spise disse "brød" helt uden noget til udover blot at drikke noget vand.

Weetabix har desudend en fordel at det er nemt at have med sig, og selv om de smuldrer let, så er det nemt at spise på kontoret / i bilen eller hvor man nu lige får lyst til et mellemmåltid.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 11-01-06 07:54

Vedr. den negative kalorie diæt, så er det rigtigt at den bygger på at man skal spise produkter med højt fiberindhold, blandt andet grove grøntsager, men der er intet belæg for diætens titel med negativ kalorier, det er et smart fupnummer som er udtænkt af markedsføringsfolk.

Der er ingen tvivl om at hvis man omlægger sin kost til at spise grove grøtnsager og andre fiberprodukter så vil man tabe sig, men problemet er at man ved denne diæt som alle andre slankekure taber muskelmasse med fremtidig mindre forbrænding og dermed så kan jeg blot sige velkommen til elevatorturen - din vægt vil stryge op og ned med en stadig stigende tendens som højhuse, den bliver stadig højere og højere.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : sheneeka

Dato : 11-01-06 08:29

Hei og tak til jer allesammen for jeres kommentarer , opskrifter og gode råd. Henning har nok ret i, at Negative Calorie Diet er bare en smart måde, at markedsføre denne diæt på. Der findes ingen nemme løsninger. Jeg hørte om negative kalorier tilfædigvis og troede - naivt - at her var en forholdsvis let måde at smide det overflødige. Der er åbenbart kun en måde: HÅRDT ARBEJDE.
Mvh
Sheneeka

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 11-01-06 09:21

Kostomlægning skal der til - og ja det kan være hårdt arbejde, men også interessant - der kan gå sport i det, især hvis du slår dig sammen med andre, der også skal tabe sige.

Der findes en gratis sted for forskellige slanke støttegrupper, hvis du er interesseret.
http://www.slankerummet.dk

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 05-02-06 02:36

Jeg synes nu, at hvis man skal tabe sig,så er det vigtigt, at man fra starten kan se det nytter.

Jeg vil nu starte med ovenstående kur, når den er færdig vil jeg så gå på en kostomlægning.
Det er jo det der skal til. Ændre kosten, og lad den forblive ændret,samt at røre sig.

Kort og godt:
Forbrænd mere end du indtager.

Men en kickstart er en god ting for mig.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 05-02-06 08:31

jeb3>
for 2½ mdr. siden røg der 5 kg, og over julen et på, men som du siger
4 kg. af er en god kickstart, og igennem fasteugen kan man passende arbejde med en kostomlægning.

god fornøjelse, og det virker

Kommentar
Fra : Elmark81

Dato : 08-02-06 20:50

Jeg har en bog der hedder fat burner som lister en masse madvarer som fungerer som negative kalorier....jeg bruger ikke bogen selv. Der er rigtig mange grøntsager og andet på listen....

Kommentar
Fra : jens16

Dato : 22-04-06 17:25

Hvad mener i om dr. Atkins slankwkur hvor man tæller kulhydrater, den ligner meger Jacobsens
slankekur fra 1970 erne.

Kommentar
Fra : Elmark81

Dato : 24-04-06 19:42

Hejsa Jens....

Jeg er selv på Dr. Atkins slankekur (livsstil) og synes rigtig godt om det. Kig evt. in på min hjemmeside om det: www.sitecenter.dk/hanne81 Der er også et forum du kan klikke dig ind på!