/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
SeaRIDER - sommerens nye dille
Fra : SeaRIDER
Vist : 314 gange
20 point
Dato : 10-01-06 09:40

Hej

Vi er en projektgruppe ved Aalborg Universitet der har designet et nyt fartøj til vand. Det ligner i princippet et surfboard med vinger under, men kan til forskel fra surfboardet drives frem ved menneskekraft, altså uden bølger eller kites. Princippet er testet og virker, men der er endnu ikke fremstillet en prototype i de rigtige materialer (glasfibersandwich) der kan testes med en person på.

Vi skriver her på forummet for at få en tilbagemelding på hvad en potentiel brugergruppe vil synes om produktet, dvs. f.eks. hvad er førstehåndsindtrykket og kunne I forestille jer selv bruge produktet, hvis det blev realiseret?

se billeder og i større opløsning på
www.superspark.dk/searider

Konceptet bag SeaRIDERen bygger i høj grad på innovation i udførelsen af et fartøj til brug på vandet. Produktet er udformet til udfordring og underholdning og med henblik på udlejning og senere privatsalg.

I SeaRIDERen anvendes hydrofoils, vinger, der efter samme princip som vingerne på et fly, løfter dele af fartøjet fra vandoverfladen, når det opnår en vis hastighed.

Ved simpel forskydning af kropsvægten, fra fod til fod, vinkles vingerne skiftevis i forskellige positioner, så opdriften skaber en fremadgående bevægelse, og dervde bevæger personen fremad. Vægtforskydning på tværs af sejlretningen gør det muligt at vinkle forreste vinge, så SeaRIDERen kan svinge.

Med fokus på en stor alsidighed inden for brugen, er produktet udviklet så det muligt for en førstegangsbruger på en gang at blive udfordret og ligeledes få en succesoplevelse. Samtidig ervSeaRIDERen, gennem sin fart og manøvreringsmuligheder, kontinuerligt udfordrende og spændende for flergangsbrugeren.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-06 10:04

Searider er oprindelig en selvbygger motorbåd, men bortset fra det er det alvorligt ment?
Noget af konstruktionen ser for klodset ud til vand og havd med opdrift?

Kommentar
Fra : SeaRIDER

Dato : 10-01-06 12:15

SeaRIDER er blot en arbejdstitel.
Beregninger og test viser at vingerne kan skabe nok opdrift til at bære SeaRIDERen og bruger oppe og desuden kan opnå en hastighed på 25km/t.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-06 12:44

Nu er faktisk opdrift jo betinget af den vægt der bæres og det der ligner jo bare et par hule vandski og når du skriver drives frem ved menneskekraft så må der vist lidt mere forklaring til for at man kan svare på om det vil være spændende at bruge.

Annuller spørgsmålet
Fra : SeaRIDER

Dato : 08-02-06 20:16

Jeg ønsker ikke det link jeg har skrevet skal vises længere da superspark.dk nu bruges til et andet formål!