/ Forside/ Interesser / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 19771
Bordplade i bøgetræ
Fra : naurhansen
Vist : 642 gange
50 point
Dato : 09-01-06 17:54

Hej
Jeg er igang med at slibe vores køkkenbord. Pladen er i bøg og bliver dejlig lys at se på i forhold til før. Hvordan holder man bedst træpladen lys, da vi synes det er pænere (den bliver jo mørk med tiden)?
Hvad skal man behandle den med efter slibning? Kan man evt. få noget der holder den lys?

Håber på mange gode svar og takker på forhånd.

Mvh.
Jan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-06 17:57

Ja noget naturolie jeg finder lige ud af hvad det hedder der er lidt hvidpigmentering i det øjeblik

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-06 17:59

Det hedder Spekva tag naturen med indenfor til massive træbordplader

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 09-01-06 18:02

http://www.spekva.dk/ her kan du læse om det det er ret godt vi har lige købt en 7 meter lang 70 cm bred 6 cm tyk køkkenbordplade som er behandlet og stadig med dette
Mvh sune

Godkendelse af svar
Fra : naurhansen

Dato : 09-01-06 22:31

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Arborist

Dato : 11-07-07 11:04

Hvis du behalder en træplade skal du huske at behandle undersiden også. Hvis du fx bruger olie skal siden ned mod skabene / gulvet også have en omgang - ellers rescikerer du at pladen bøjer sig.