/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Spywarestrike
Fra : Blosom
Vist : 925 gange
500 point
Dato : 09-01-06 15:15

Hej, kan nogle hjælpe mig....
Min kæreste har installeret et spy ware kaldt spywarestrike, trods NAV 2206 kan jeg ikke slippe af med den. Den installerer sig selv efter hver genstart.
Som I kan høre har jeg ikke en pind forstand på dette og ved ikke hvor jeg skal finde roden til alt ondt
I min processlinie popper der konstant advarsler om ad ware op ..........HJÆLP!

Tusind tak

Lise

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 09-01-06 15:22

Prøve at gå ind på www.arlet.dk han kan sikker hjælpe dig...

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-01-06 15:22

hej.. Prøv at kigge på http://www.arlet.dk/ der er der en masse gode forklaringer og hints
->Brommi

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-01-06 15:23

haha.. jeg var for langsom :D

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 510 point
Dato : 09-01-06 15:39

Og her kom arlet

Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

Hent Ccleaner: http://www.ccleaner.com/ccdownload.asp
Installer programmet, men lad vær med at køre det endnu!
Husk at vælge dansk ved installationen.

Hent Ewido: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).

-----

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

-----

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

Nu skal du køre CCleaner, som du hentede tidligere.
Tryk så på "Renser" i menuen i venstre side.
Under windows fanebladet skal du fjerne hakket i cookies
Nu skal du trykke på knappen "Kør Cleaner" - det gør du mindst 2 gange.
Tryk så på "Problemer" i menuen i venstre side.
Nu skal du trykke på knappen "Skan efter problemer" og efter at den er færdig med skanne på "Udbedre valgte problemer.." Sig ja til at gemme en backup og tryk dernæst på "Udbedre alle valgte problemer" - det gør du mindst 2 gange.
Luk programmet.

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Genstart almindeligt, kør et scan med Panda:
http://www.arlet.dk/panda.htm

Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.

Kommentar
Fra : Blosom

Dato : 09-01-06 15:49

Tak......... men når jeg går ind på http://www.ccleaner.com/ccdownload.asp er der 100 forskellige downloads og da jeg ikke er helt fremme i skoene er jeg i tvivl om hvilken jeg skal vælge?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-01-06 15:50

javascript:download('/download/file/2265e52150934d52f462d2f0de9b78dddc6242d62485c57370ae46f92d5f224c/','/download/e9b4dd0b974788db2d13344d8411cdca/download/','0')

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 09-01-06 15:52

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

øverst til højre trykker du download latest version

Kommentar
Fra : Blosom

Dato : 09-01-06 19:05

Wauw, du er godt nok en klog fyr
Men sikke en tid det tager, det var helt sikkert det hele værd -en million tak.
Jeg er ikke helt sikker på at det er de korekte log jeg vedhæfter her, ellers må du endelig sige til.
Endnu engang MANGE tak og et sidste spørgsmål, kan jeg slette noget af alt det jeg har installeret eller skal jeg benytte det regelmæssigt?

Jeg kan ikke finde resten af logfilerne................. kan ikke få en rapport fra ewido -desværre.
mvh Lise

smitRem © log file
version 2.8

by noahdfear

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

checking for ShudderLTD key

ShudderLTD key not present!

checking for PSGuard.com key

PSGuard.com key not present!

checking for WinHound.com key

WinHound.com key not present!

spyaxe uninstaller NOT present
Winhound uninstaller NOT present
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Existing Pre-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

1024 dir
msvol.tlb
ld****.tmp
ncompat.tlb
mscornet.exe
hp***.tmp
logfiles

~~~ Icons in System32 ~~~

ts.ico
ot.ico

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Command Line Process Viewer/Killer/Suspender for Windows NT/2000/XP V2.03
Copyright(C) 2002-2003 Craig.Peacock@beyondlogic.org
Killing PID 728 'explorer.exe'

Starting registry repairs

Deleting files

Remaining Post-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

~~~ Icons in System32 ~~~

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~ Wininet.dll ~~~

CLEAN! :)

Godkendelse af svar
Fra : Blosom

Dato : 09-01-06 19:07

Tak for svaret arlet.