/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
risiko ved DRM opdatering
Fra : eltigro
Vist : 571 gange
150 point
Dato : 09-01-06 13:09

Hej
For at se tv2 sputnik bliver man bedt om at opdatere nogle DRM rettigheder hos Microsoft.
Er der nogen risiko ved dette?
Hvorfor skal ms ind på ens computer?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 13:15

Ja. Risikoen er; at de ved hvem du er

Vil man holde privatlivet i højsædet og undgå at sprede personlige oplysninger, surfvaner,mm. så holder man snotten LANGT væk fra tv2's sputnik, lign. tjenester, sites hvor man skal opgive e-mail adresse og DRM (Jeg har personligt selv spærret for acces til internettet fra Windows Mediaplayer via. min firewall)

http://1984.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 13:17

Ps. http://www.tipchannel.dk/tema/din_computer_sladrer/media_player_id-nr/media_player9.htm

..og det er ikke mindre påkrævet i 10'eren

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 09-01-06 13:36

hej molokyle
mange tak. jeg har gjort som der står på siden.
men den spørger stadig om det samme på sputnik. bed er om at jeg opdatere drm
Er der stadig nogen risiko for microsoft så går ind og tjekker ens computer. om alle programmer har nødvendige licenser osv.?

ikke fordi jeg tror det, men computeren er købt brugt, så man kan aldrig vide????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-01-06 15:22

Ja tankevækkende
http://efn.no/tcpa-faq-no.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 16:43

Ps. Det virker f.eks heller ikke hér på Kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-06 16:45

UPS... se bort far min sidste kommentar Den havnede 'et forkert sted'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ptornvig

Dato : 11-01-06 19:28

Nej ang. licenser, film, musik osv. er der ingen risiko for at opdatere DRM som står for ”Digital Rights Management” og som udelukkende er et plug-in der sørger for at holde styr på de licenser du modtager over wm som fx. Tv2sputnik der sørger for at du ikke bare kan kopiere det du ser og give et link af en udsendelse videre til andre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-06 20:03

ptornvig -> Har du nogensinde tænkt over hvordan?

..denne 'teknik' lader sig implementere?

Registrering, registrering, registrering... overvågning, overvågning, overvågning.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ptornvig

Dato : 11-01-06 23:42

molokyle -> Ja det har jeg da
selve DRM er ikke så slemt men det er rigtigt at derer en masse funktioner i wm der registrerer hvad du lyter til og så vidre en slags spyware men så er det jo godt man har zonealarm.
DRM virker på den måde at man downloader en fil der indeholder licens oplysninger når man køber film osv. så selve DRM er ikke spyware (men det er resten af WM jo så) men en kopibeskytelses-standard udviklet af Micro$oft.

og ja registrering og så videre men de bruger det ikke til noget retsmesigt.

"APG = Arbejdsløse Pikspillere Gruppen!