/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
bedes også svares hurtigts som muligt (c~
Fra : Navidn
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 15-11-02 01:43

jeg har lavet et booking system og sagt til en ven han skal kigge på den men han har kun skrevet til mig at der er en crc fejl i filen, hvad betyder et egntlig bedes svares hurtigt =) skal smide det op på nettet snart plz answer this

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-02 07:37

Hej Navidn,

umiddelbart betyder CRC "Cyclic Redundancy Check" og ka' bl.a. sørge for, at finde fejl ved overførsel af data... det er en algoritme der bl.a. bruges for at finde ud af om noget er overført korrekt eller er pakket korrekt, f.eks. i en Zip fil... så hva' det lige betyder i dit tilfælde andet end der er en fejl et eller andet sted ved jeg ikke helt, da jeg ikke ved hvordan dit booking system er bikset sammen...

men få ham da til at uddybe det... det er ihvertfald noget svært for mig at svare på da jeg ikke selv har set det og kender noget til dit booking system, hvorfor jeg også kun ka' gi' dig den overordnede betegnelse på hva' CRC betyder...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-11-02 10:06

Hej Navidn

Det er fuldstændig korrekt, som strarup har skrevet.
Jeg vil blot lige tilføje, at din fil er defekt og at den kan ikke laves.
Nu ved vi jo ikke hvordan denne fil er kommet til verdenen, men du er nød til at fremstille en ny (genereret, pakket eller save etc.)
Hvis filen bliver lavet af et program er det muligt at det er programmet der laver fejlen i filen (filen bliver ikke lukket ordentlig ved save etc.) Undersøg eventuelt om der er lavet en opdatering til dit program der løser dette problem.
Vi bliver dog nød til at have nogle flere oplysninger hvis vi skal give dig et mere dækkende svar.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 09:28

det er en fejl der er sket da du pakkede filerne.

pak filerne igen, og bed evt. winrar eller winzip at kontrollere filerne
efter pakning.

--
--------------------------------
fjern remove i min email adresse for at maile mig
"Navidn" <Navidn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:9gXA9.8467$HU.714358@news010.worldonline.dk...
> jeg har lavet et booking system og sagt til en ven han skal kigge på den
> men han har kun skrevet til mig at der er en crc fejl i filen, hvad
> betyder et egntlig bedes svares hurtigt =) skal smide det op på nettet
> snart plz answer this
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : Navidn

Dato : 15-11-02 12:20

Tak for svaret strarup.