/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Vurdering af tip!
Fra : g_h
Vist : 718 gange
300 point
Dato : 07-01-06 22:33

Jeg klikkede ind på et tip og blev bedt om at bedømme den!
Efter at have givet den point, skrevet en besked og trykket send, kommer jeg tilbage på siden og ser, der allerede er 5 vurderinger og min mangler?!!
Er der flere end 5, der får "chancen" om at blive de fem første, eller er det en fejl?

Gert

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 07-01-06 22:37

tror mest det er en fejl , så der er 2 der kan vurdere samtidigt , og den der kommer først , kommer på
jeg har været ude for det samme

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 310 point
Dato : 07-01-06 22:42

Jeg tror det er først til mølle princippet.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 07-01-06 22:51

Det burde vel bare være de første 5, der klikker ind på tippet!

Gert

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-01-06 22:56

g_h> Enig, men det er åbenbart de første fem der klikker SEND. Så hvis man vil sidde og komme med en kommentar til tippet, så ryger ens bedømmelse. Hvilket er synd. Det kunne jo være der var en med god uddybene kommentar.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-01-06 23:15

Mon ikke Teamet retter det?

Hvis de får det at vide, kunne jeg da godt forestille mig, at det gør de, ikk'?

Hanne

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 08-01-06 02:33

Jeg har også været ude for det samme 2 gange, en ret dum ting da det normalt tager et par mins at tjekke tippet inden man bedømmer
->Brommi

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 08-01-06 09:00

De første 10 får muligheden, men kun de første 5 som svarer får deres svar accepteret.

Peter.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-01-06 10:55

jeg har været udsat for det samme, ville tjekke tippet for derefter erfare der var lukket - sikke noget bras.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-01-06 11:01

Generelt er den nye måde at vurdere tip noget bras. I "gamle" dage havde vi selv noget på spil i form af påæng'er. Idag virker det som der er en tendens bare at bedømme elendigt, ligegyldigt hvad. Gennemsnittet af gode stjerner er i hvert fald faldet i det nye system. Og medlemmere har en tendens bare at vurdere selv om det rager dem en skid. "For en mening, det har jeg fanme om det bras..."

Hold dig væk fra tippet, hvis det ikke siger dig noget. Sagt i bedste mening. ;-)

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 12-01-06 16:07

Det burde vel kunne laves sådan, at de første 5, har lov til at bedømme.
Er der en, der hopper fra, uden at have bedømt tippet(ingen interesse eller relation) får en anden lov at bedømme!
Det er f**** træls, at være udset til at bedømme og bruge noget tid på, at gå linket igennem, for så at finde ud af, man ikke var hurtig nok

Gert

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-01-06 16:17

Jeg vil give de sidste indlæg ret i at tip'erne på den måde som de bedømmes på nu, ikke fremmer kvailiteten. Hvis der skal være mening i galskaben, må der være ilstrækkelig tid til afprøvning/vurdering af tippet før man afgiver point.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-01-06 16:35

Præcis, fleng.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 12-01-06 17:06

Jeg skrev følgende til Kanduteam'et allerede igår aftes...

Citat
Hej Kanduteam.

Jeg var een af de heldige der fik lov at bedømme et tip. http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=13217

Men, imidlertid gik der en times tid før jeg fik testet tippet. I mellemtiden lod jeg blot Kandu-siden med tippet og kommentarvinduet til bedømmelsen stå åbent.

Jeg testede tippet, skrev en kommentar, og trykkede [SEND] - siden opdaterede, og så var tippet til min overraskelse allerede blevet bedømt af 5 andre.

Da tips tilsyneladende bedømmes af de 5 første tilfældigt udvalgte OG hurtigste besvarelser, så kan en mere omhyggelig gennemgang af et tip åbenbart ikke betale sig, før man bedømmer tippet.

Kan der findes en måde, så man kan fastholde sin invitation til at bedømme et tip, også selvom man bliver midlertidigt afbrudt af telefoner eller kælne katte? F.eks. med en tidsfrist på 1 time fra brugeren modtog invitationen?

mvh berpox

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 12-01-06 17:26

Jeg har sendt et link til denne tråd, uden at få svar tilbage!

Gert

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 12-01-06 17:31

Jeg har også oplevet, at en bedømmelse ikke er kommet med. Resultatet er, at jeg undlader at bruge tid på tips, som skal undersøges nærmere for at kunne bedømme kvaliteten. Jeg gider ikke bruge tid på noget for blot at opdage, det var spild af tid.

Det kan også være spild af tid at skrive en fyldestgørende forklaring til, hvorfor tippet er godt eller mindre brugbart, så der er det hurtigere med en smiley.

Alt i alt er det ikke noget, der forbedrer kvaliteten på Kandu.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 12-01-06 17:34

Kanduteamet får sikkert et ordentlig læs mails hver dag.

Personligt har jeg fået svar på 6 af 10-12 mails - og de fleste af de fejl og mangler jeg er rendt på, har Teamet enten allerede rettet/ændret eller ladet forstå, at de er i gang.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 14-01-06 15:34

Postkort har ret seriøst arbejde kan ikke betale sig - de tip jeg jeg har fået til vurdering siden siden er lavet om, er blevet lukket mens jeg brugte tid på valuering af tippe, ikke fordi de snollede point har nogen betydning, derimod bruge tid og energi på noget som er overflødig gider jeg ikke.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-01-06 20:05

Ja, de fleste af de tips jeg har haft chancen for at vurdere, er også "udløbet" inden jeg har tjekket det. Også selv om der kun er gået et par min. Men kandu laver det vel om, så det fungerer ordentligt. Nu har de jo fået besked om problemet. Ellers kan det jo være fuldstændig lige meget med de bedømmelser.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 15-01-06 17:23

Kandu må have lyttet til noget af kritikken.

Et tip jeg lige har vurderet, kom den 5. bedømmelse med mens jeg læste tippet. Min kommentar til tippet vises, det har jeg ikke set tidligere.

http://kandu.dk/tip13249.aspx

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 29-01-06 22:30

Tak for svaret taliskoko.