/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
bedes svare hurtigts som muligt
Fra : Navidn
Vist : 470 gange
20 point
Dato : 15-11-02 00:12

nogen der ved hvordan man kan læse person som kommer ind på din side's host, altså port hvilket selskab man har adsl hos, som på mirc =), og en ting til det skal være skal være i asp ikke php =)....

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 15-11-02 00:23

Du kan ikke hente andet end det som står i selve user-agent, som bliver sendt med hvert request fra clienten.

Her er et eksempel hvor du kan se hvilke variabler du kan hente fra.

<%
For Each Item In Request.ServerVariables
str = str & Item & "=" & Request.ServerVariables(Item) & "<br>" & vbCRLF
Next
Response.Write "Server Variabler :" & str
%>

Gandalf

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 30 point
Dato : 15-11-02 00:38

Hej Navidn

på denne side er der et eksempel... hvor det er muligt at få nogle informationer omkring den bruger der kommer på ens side... men jeg tvivler dog på at den ka' vise hvilket Selskab man har ADSL hos... m.m. man bruger lidt tricks...

"Client/Visitor Information"... -->
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=6246&lngWId=4

tricket består i at få selskabet udfra IP-nummeret... idet IP nummeret jo hører til det selskab hvor du har ADSL og går igennem deres DNS server...

"Get IP ADDRESS"... -->
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=6834&lngWId=4
denne her ka' måske bruges... "WHOIS-WHEREIS -- Updated & Complete 2002-11-11"... -->
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=7992&lngWId=4

men jeg tør ikke garantere det... det er bare en ide...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Navidn

Dato : 15-11-02 01:09

tak for alt =)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 00:29

"Navidn" <Navidn.news@kandu.dk> skrev
> nogen der ved hvordan man kan læse person som kommer ind på din side's
> host, altså port hvilket selskab man har adsl hos, som på mirc =), og en
> ting til det skal være skal være i asp ikke php =)....

Så skal du har fat i noget kode, som kan lave reverse ip lookup vha. dns,
der findes forskellige komponenter der kan dette f.eks. Duny.DNS og
AspDNS.Lookup, du kan også bruge Wscript.Shell. Du kan evt. lige finde ud af
hvilke komponenter du har adgang til.

Mvh. Christoffer Thygesen

http://CHT.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-02 00:35

"Navidn" <Navidn.news@kandu.dk> wrote
> nogen der ved hvordan man kan læse person som kommer ind på din side's
> host, altså port hvilket selskab man har adsl hos, som på mirc =), og en
> ting til det skal være skal være i asp ikke php =)....

Du kan få personens IP nummer vha. servervariables collectionen på Request
objektet og herefter kan du så slå IP'en op i Ripe og se hvem den tilhører.

Forresten er det en god ide at bruge et sigende emne istedet for
ovenstående, folk svarer generelt når de har tid og det ændrer din
overskrift ikke på.
--
Jakob Andersen

Godkendelse af svar
Fra : Navidn

Dato : 15-11-02 01:27

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-11-02 07:42

Hej Navidn,

selv tak... og det var da så lidt...

men i de tilfælde hvor en Bruger/besøgende bruger proxy vil det selvfølgelig ikke hjælpe meget... idet de så ikke slæber rundt på deres reelle IP nummer...

ang. nyhedsbrugerne ka' de kun læse dine beskeder herinde fra hvis du trykker på "skriv til nyhedsbruger"... du ka' læse mere om det i dette tip... "Kontakt til nyhedsgrupperne"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2218

jeg ka' også varmt anbefale dig at blive medlem på Planet Source Code, det er gratis og så ka' du downloade/bruge mere end 3 eksempler... de har mange gode ting liggende...

mvh.

Strarup