/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Audi A4 brugt, et godt køb?
Fra : hasfeldt_dk
Vist : 690 gange
100 point
Dato : 07-01-06 17:20

Jeg kigger på Audi A4 og har prøvekørt en 1,6 fra 96, den var perfekt og kørte godt, selvom den var lidt sløv.
Er der nogen der har erfaring med Audi A4 1,6 og hvilke svagheder har bilen?

Jeg har tidligere kørt VW Golf IV 1.8 fra 99 og det var en dårlig motor, med meget resonans. Er det den samme som ligger i Audi A4 og hvis ja, hvordan virker den så der?

Venligst Ole

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 07-01-06 20:06

http://forbruker.no/bil/tester/bruktbiltester/article1061435.ece
Det er hvad jeg lige kunne finde ...
Prøv også at gå ind på mandagsbil.dk

Kommentar
Fra : hasfeldt_dk

Dato : 07-01-06 22:06

Tak for dit bud, jeg ser på linket fra Norge. Det ser ud til, at mandagsbil.dk ikke er oppe pt.
Hvis du har flere bud på hvor jeg skal lede, så lad mig høre fra dig.
Den bil jeg ser på fremstår flot, med enkelte skrammer og kører godt og lige, uden mislyde.
Det er lidt svært, at ligge og kravle under bilen hos sælger, særligt i denne kolde tid, så der har jeg ikke pt. været. Er det et must?
Som jeg kan forstå af artikel, har bilen ingen store fejl, som jeg skal være opmærksom på.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 07-01-06 22:36

Nej, det er ikke et must at kravle ind under bilen. En Audi har aldrig rust i undervognen.
Det skulle så kun være for at se om udstødnigsrøret/potterne er noget værd.

Kommentar
Fra : hasfeldt_dk

Dato : 07-01-06 22:48

Det er godt at høre, men i linket fra Norge, står der noget om drivaksler, manchetter, bremser og bærearme. Har du kendskab til hvor langt bilen kan køre, inden den få disse eller andre skavanker? Den Audi A4 1,6 jeg har set på har kørt 160.000 km. og skal ha skiftet tandrem. Der er tale om lidt afslag i prisen, hvad ville være passende?