/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
mørk baggrund
Fra : thoftdahl
Vist : 526 gange
50 point
Dato : 07-01-06 00:33

hej vi har fået tagetnogle flotte portrætter af drengen, men leger med at lave en plakat med flere billeder på
dog er baggrunden meget mørk og jeg vil gerne lave den lysere jeg bruger photoplus 6.0. ps har kun 60 point

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-06 08:30

ligesom i så mange andre foto/billedredigeringsprogrammer - kan I vel skære personerne ud og lægge over på en i forvejen valgt farve ikke ??? Hvis baggrunden er for mørk ser det stort set den nemmeste vej (tænker på at en plakat med andet nok er på hvid eller anden lys farve)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-06 11:51

I mit program, "Ulead Photo Impact 10" har jeg noget, der hedder "Lasso Tool". Med det kan jeg tegne en linie rundt om en figur på et billede. Derefter har jeg mulighed for at kopiere figuren over på en anden baggrund.

Jeg vil tro, at du har en lignende funktion i "Photoplus 6.0"?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 07-01-06 12:35

du kan evt downloade det her lille program - bruge lasso som beskrevet ovenfor og klippe det ud du vil overføre til en lys baggrund.

det gør du ved at tegne med lassoen langs det du vil klippe ud - derpå højreklik - cut eller kopier - og indsæt som new image - og sådan kan du klippe en hel collage sammen - eller blot vælge til plakaten

http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

ps.. grunden til linket er at programmet er uhyre simpelt at bruge

Godkendelse af svar
Fra : thoftdahl

Dato : 08-01-06 15:09

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-06 16:21

selvtak prøvede du photo filtre ????

Kommentar
Fra : thoftdahl

Dato : 24-03-06 22:20

Undskyld men tiden løber og jeg har været syg hvad mener du med photo filtre, hvad er det og hvordan fungere det ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-06 23:07

http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html linket til photo filtre har jeg lagt før men gør det gerne igen - det er et usædvanlig nemt program netop at redigere og lege med - kan mere end det umiddelbart ser ud til osv - gratis tilmed.
Prøv du roligt at hente det ned og se - med tiden bliver du glad for det