/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Start problemer..!
Fra : mqller32
Vist : 618 gange
30 point
Dato : 06-01-06 17:57

Hej jeg har en cpi popcorn, og den gider ikke starte. jeg er ved at gå amok.
Den får ikke benzin fordi at vaccum slangen ikke kan sidde til nogen steder. der er ikke noget sted den kan sidde i karburartoren og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre med den.
Når jeg sparker kickstarteren ned siger den bare "blumm" nogle der måske ved hvad jeg kan gøre. ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-06 18:45

Vaccumslangen som kommer oppe fra den automatiske benzinhane:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=644907134&n=521220291&pn=521551671
Skal forbindes enten til karburatoren:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=644907134&n=521218833&pn=521283521
(På billedet ser det da ud til der er en lille studs til slangen?)
Ellers er der nogle scootere der har studsen siddende mellem karburatoren og motorblokken, men mon ikke din skal sidde på karburatoren?
Ja, uden vaccum på benzinhanen, løber der jo ikke benzin til karburatoren, og så siger den bare "blumm" og ikke "brumm"

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mqller32

Dato : 06-01-06 19:05

Ja men men men, der er jo ikke noget sted den kan sidde på karburartoren..? har undersøgt den meget grundigt:D men der er ikke noget sted den kan sidde. og der er ikke noget mellem karburartoren og motorblokken.:S:P

Kommentar
Fra : mqller32

Dato : 06-01-06 19:33

PALLE..?!!:D

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-06 21:21

Jamen hvad er det så du kan se på billedet, det er da en studs.
Og hvordan kan slangen pludselig hoppe af.
Du kan jo altid fylde karburatoren med benzin ved at suge i slangen 10 sekunder, men det er jo ikke nemt når man kører.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mqller32

Dato : 06-01-06 21:23

jo kan godt se en studs. men det er der ikke på den skod karburartor jeg har på min knallert, det er ikke meningen der skal kunne komme vaccum til:S kan man ikke gøre noget andet for at få den til at kører:D:P

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-06 22:47

Det er ikke let at svare hvis jeg ikke får noget at vide.
Er karburatoren ikke orginal da, for den jeg viste er da til en cpi popcorn.
Hvis du kører hen til en THansen butik, kan de i hvertfald svare på hvor den sidder, da de jo har service på CPI.
Men ellers kan jeg godt give dig et triks:
Du tager slangen af for oven.
Skubber en rund ting (skruetrækker/søm/ eller lign.)ind i slangens karburator-ende.
Sætter slangen på igen foroven.
Nu trækker du den runde ting lidt ud, så der opstår vaccum i slangen og dermed i benzinhanen.
(Grunden til at du skal tage den først af for oven, er at benzinhanen kan ødelægges, hvis der opstår tryk i slangen)
Hvis karburatoren er i orden, og du ikke parkerer på sidestøttefod, så løber der ingen benzin ud, og du kan køre sådan altid.
Gl. knallerter havde jo heller ikke automatiske benzinhaner. Så grunden til man bruger automatiske benzinhaner i dag er som en extra sikkerhed, hvis karburatoren står og drypper.
VH Palle Hansen
NB: Du kan jo også selv skære nyt gevind og sætte en studs på indsugningsstudsen, eller købe en der har studs:
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2572&aID=6756&mId=1954

Kommentar
Fra : mqller32

Dato : 06-01-06 23:03

jeg har faktisk været nede i en thansen i dag:P.. men nej det er ikke en orginal karburartor der sidder på. sorry jeg ikke fik sagt det fra starten.
men ved du om man SKAL have gang i elen i scooteren, for mit ledningsnet er lidt i smadder. men når jeg drejer nøglen er der gnist op tændrøret men der er jo ikke strøm til lys speedometer og sådan..? er sq ked af jeg spørger dig så meget men har bare nogle skide irriterende problemer med den knallert som jeg ikke selv kan løse.. og har ikke rigtig fået nogle ordentlige svar andet end dem du har givet:D

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-01-06 01:27

men ved du om man SKAL have gang i elen i scooteren ?????
Hvis der bare er gnist, så skal den også starte, og så kan du senere lave lys mm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 07-01-06 01:28

Du skal ha den slange sat på studsen.
Tag din studs af og bor et hul som du, med lidt benzinfast lim, kan vride vakunslangen ned i.
Og vupti, så har du vakum i slangen.
Det er den nemme måde.
Den rigtige ville være at købe en metal studs, som den til 25mm polini karburator.
Og så bore en ny lille tud på den som slangen kan sidde på.
Og nu hvor du er igang med at bore, så bor et ekstra hul og sæt en ekspansionbeholder på. Det giver lidt ekstra power.

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 15-01-06 14:07

Gør så NoShyGuy... det gør man ved tun karbuer og så vidre... bor hul i studsen og tætgør det