/ Forside/ Karriere / Udlandet / Østlande / Spørgsmål
10  granner01 100
Opholdstilladelse i Kina
Fra : A_NiceGuy
Vist : 952 gange
30 point
Dato : 06-01-06 13:14

Er der nogen der ved hvad der kræves for at få opholdstilladelse i Kina og hvordan man søger om det ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 13:24
Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 13:26

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/VisumOgOpholdstilladelse/UdenlandskeVisumregler/Kina.htm

Håber at det sidste link virker, det var ikke meningen at det samme link skulle gentages 2 gange

Kommentar
Fra : A_NiceGuy

Dato : 06-01-06 13:28

Den Kinesiske Ambasade er ikke særlig godt til at besvare spørgsmål, har mailet dem flere gange og prøvet at ringe, uden resultater !!

Kommentar
Fra : A_NiceGuy

Dato : 06-01-06 13:37

Nu har jeg prøvet at Emaile Det kinesiske udenrigsministerium, måske de kan fortælle mig det -

Kommentar
Fra : lally

Dato : 06-01-06 13:37
Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-01-06 13:41

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/VisumOgOpholdstilladelse/UdenlandskeVisumregler/Kina.htm

KINA

Visumregel

Visumpligt.

Ambassade

Adresse m.m. kan findes i:
The Copenhagen Diplomatic List

Yderligere oplysninger

Det kinesiske udenrigsministerium:
http://www.fmprc.gov.cn.

Redigeret 2. september 2005
Prøv dette

Kommentar
Fra : A_NiceGuy

Dato : 06-01-06 13:45

Nope har prøvet der før 'Lally', men tak !

Kommentar
Fra : A_NiceGuy

Dato : 06-01-06 13:47

Tak Zita30, men 'no cigar'

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-01-06 13:49

Har du været i Kina før ?

Kommentar
Fra : A_NiceGuy

Dato : 06-01-06 13:55

Ja, 3 måneder sidste år, 8, 9 og 10 måned, det kan anbefales, der er et rigtigt spænende land !!
Nåede desværre ikke alt det jeg havde tænke mig, men mødte en masse flinke mennesker

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-01-06 14:03

Var der selv i August 2005 Det er barer en fed oplevelse

Kommentar
Fra : A_NiceGuy

Dato : 06-01-06 14:15

Yep, helt enig, og så er det mega billigt at bo der
Hmm, og jeg mødte ogzå en sød lille Kineserinde

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-01-06 14:42

Hvor var du i kina, vi var 14 dage i Bejing og 14 dage i Hunan en sydlig provins
Så ser man FATTIGDOM
Vi har det godt

Kommentar
Fra : A_NiceGuy

Dato : 06-01-06 14:51

Jeg var i Beihai, det sydlige Kina, lækkert sted, lækker strand Silver Beach, der var både fattige og lidt mere velstående, mest i middelklassen ville jeg mene, men Kineser tjerner jo ikke den store løn kan vi godt blive enige om !!

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-01-06 15:15

Håber det lykkes dig at finde det du søger ellers kontakt ambasaden, Det vil jeg da begynde med
at de ikke er de hurtigste ja det må du leve med. Så skal du skrive at du SKAL bruge den.

PØJ PØJ

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-01-06 15:15

Håber det lykkes dig at finde det du søger ellers kontakt ambasaden, Det vil jeg da begynde med
at de ikke er de hurtigste ja det må du leve med. Så skal du skrive at du SKAL bruge den.

PØJ PØJ

Kommentar
Fra : A_NiceGuy

Dato : 06-01-06 15:27

Jae, der er nok ikke andet at gøre, har ogzå sat mine venner i Kina igang med at finde information der, så der skulle være en chance, men tak for hjælpen !

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 06-01-06 21:16

Du skal bruge et visum.

For at få et visum skal du have en "invitation" fra et firma eller en privat person som vil stå inde for dig økonomisk under dit ophold.

Hvis du rejser med et rejseselskab, klarer de alle papirerne for dig.

Når du har en invitationen, kan du søge visum.

Kommentar
Fra : A_NiceGuy

Dato : 06-01-06 21:20

Hmmm, jeg skulle da ikke bruge en invitation da jeg var i Kina sidste år for at få et visa !!

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-01-06 21:46

Det behøver man da heller ikke for et visum det havde vi da ikke da vi var der sidste år

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 06-01-06 21:46

--> A_niceguy Så har du fået et rejseselskab til at klare din rejse, og dermed også din invitation.

Jeg plejer at få vores datterselskab til at sende en "invitation" så klares visumet på en uges tid

Kommentar
Fra : A_NiceGuy

Dato : 06-01-06 22:40

Næe, købte bare biletten hos et rejseselskab !!