/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
svindel med løn
Fra : hubi
Vist : 600 gange
20 point
Dato : 05-01-06 22:41

jeg vil godt lige høre jeres mening om det her:

jeg blev ansat i bilka den 27 oktober
jeg skrev under på en kontrakt om at få 98,69 kr i timen
da jeg fik min første lønseddel havde bilka kun givet mig 91.69 i timen, jeg lavede en MUNDLIG aftale med personalechefen om at de ville overføre de resterende penge til næste lønseddel
i dag har jeg snakket med dem og hun kunde pludselig ikke huske at hun havde lavet en aftale med mig, men jeg har jo skrevet under på 98 i den første måned, har jeg så ikk krav på 98 i den måned

Kommentar
Fra : Erik10

Dato : 05-01-06 22:49

Hej

Hvad siger din tillidsmand/kvinde, eller prøv at kontakte din fagforening.

MVH

Erik

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-06 22:51

En ansættelseskontrakt er juridisk bindende (et lovkrav) og det de gav dig er mindstelønnen.
Selvfølgelig skal de efterbetale.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-01-06 22:58

Det kan da godt være de har glemt aftalen om at efterbetale, men timelønnen står i din kontrakt og de hænger på den. Snak med stedets tillidsrepræsentant eller søg råd hos den fagforening der hører under Bilka.

Hvem ka´... Bilka... Ja, undskyld men måtte lige... Sådan noget gøgl for 7 penge i timen.

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 05-01-06 23:03

du skal lige gange 7 med 80 timer så får du altså ca 500 kr... men det er lige så meget en principsag om at de undskyld men at de fanme ikk skal snyde. det er min tillidsrepræsentant jeg har snakket med... men jeg tænker lidt over det...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-06 09:37

Der er faktisk 7 kr i 160 timer om måneden. Med feriepenge er det omkring 13.500 om året. Hvorfor pokker skulle de slippe for at betale de penge?? Bare gå på dem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-06 10:14

Du skal nok ikke kalde det svindel som du gør her for der er snarere tale om ligegyldighed over for en lavtlønnet medarbejder.
Lidt at tænke over når man vælger butik, ikke!

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 08-01-06 09:49

Du skal kontakte, hovedkontoret, lønkontoret, så beder de dig sende kontrakten, så retter de det til.

Det er Dansk Supermarkeds politik ikke at snyde medarbejderne, så måske står din chef til en advarsel, men gå uden om hende.

Peter