/ Forside/ Teknologi / Spørgsmål
10  Fijala 84503
Installation af lydkort
Fra : bl2207
Vist : 394 gange
150 point
Dato : 05-01-06 19:59

Hej
Jeg har købt et nyt lydkort med tilhørende software men når window vil installere det siger den at den ikke kan finde software på den cd jeg sætter ibd - er der nogen der har et godt bud

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-01-06 20:01

Hvad hedder lydkortet

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 05-01-06 20:12

soundcard 4.1

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 05-01-06 20:14

Har CD'en ikke sit eget installationsprogram?
Hvis den har det, så er det bedst at anvende dette, så er du sikker på at få den rigtige driver installeret.

Typisk ligger der en Setup.exe fil på CD'en i roden.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-01-06 20:16

Ok,men er det Soundblaster,Sandberg Soundcard 4.1 eller hedder den noget andet,der er jo mange forskellige ??

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 05-01-06 20:28

det er ikke sandberg det sweek us000010 - hvis jeg bruger cd ens setup så bliver den aldrig færdig seævom jeg fjerner den og XP finder den på ny sker det samme

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-01-06 20:33

Er du sikker på at den hedder sweek us000010?,jeg har søgt efter et lydkort der hedder sådan og der er ikke noget der hedder sådan,så den må hedde noget andet

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 05-01-06 20:43

Du kan finde driveren til dit lydkort her:
http://www.sweexeurope.com/product.asp?pid=103&s=2

og det var ikke Sweek men Sweex...

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 05-01-06 20:49

har været inde på den side og dowloade driver det giver samme resultat den går igang og så bliver den aldrig færdig denne kommer ikke til det punkt hvor jeg klikker på installation - så det downloadede program og CDen er indentiske

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-01-06 20:51

Så kunne jeg bedre forstå at jeg ikke kunne finde den
Men når du har taget filen ned og pakket den ud fortæller du windows hvor den ligger og så skulle det køre af sig selv

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 05-01-06 20:55

det vil jeg prøve imorgen - det er ikke på min egen PC og så vender jeg tilbage hvad resultatet bliver på forhånd tak

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-01-06 20:55

Du skal pakke filen ud som du har downloadet,så er der en fil der hedder setup.exe den skal du køre

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 05-01-06 20:56

Har du ikke problemer med andre programmer end installationsprogrammet?

Hvis hverken installations CD eller download fra producentens hjemmeside virker for dig, tyder det på et softwareproblem på din PC...

Kommentar
Fra : bl2207

Dato : 05-01-06 20:58

det vil jeg også checke

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-01-06 21:00

Jeg har taget filen ned og når jeg har udpakket den og klikker på setup.exe kommer der en vindue frem hvor der står install,men jeg vil ikke trykke på den så går det nok helt galt med mit egen lydkort

Kommentar
Fra : AminJ

Dato : 06-01-06 04:06

Nu vil jeg da også lige dele lidt ud af min surt optjente erfaring hehe og jeg tænker på at der kan være flere fejl der kan være årsag til det du nævner der :

1. Ved godt man idag bare tror at alle kører Windows XP.. men er det XP computeren kører og i så fald er der driver til Windows XP på cd'en? Det lyder til du har købt et lidt ældre og forholdsvist billigt lydkort. Husk altid at bruge den nyeste driver for at undgå fejl som er i den somregel ældre driver på cd'en.

2. Oprindeligt er den nederste PCI slot beregnet for lydkort, men jeg er ikke sikker på det har nogen betydning mere, men det jeg tænker på er at nogle gange kan det drille at sætte et kort i et PCI slot.. specielt hvis man ikke er vant til det. Så derfor check lige du har sat det korrekt i og når du alligevel skal have det ud.. så gør dig selv en STOR tjeneste og flyt kortet til et andet PCI-slot... (tro mig det har jeg lært af sur erfaring både med lydkort og netkort). Har faktisk en lumsk ide om at det er her problemet ligger, idet jeg har prøvet nøjagtigt det samme bare med et Soundblaster player 5.1

3. Er der et andet lydkort i computeren evt. et onboard ? Det er somregelt muligt at få 2 lydkort til at virke i en computer, men i en stor del af tilfældene vil det drille en hel del.. derfor husk at fjerne et evt andet lydkort fysisk fra computeren eller disable et onboard lydkort i BIOS...

4. IRQ tildeling er en intern addressetildeling til alt hardware i computeren, hvilket kan fejle jo flere indstikskort man har i.. dvs. hvis du har fyldt alle PCI slots osv kan det måske godt begynde at drille.. evt prøv at fjern en eller 2 i så tilfælde..

5. En sidste mulighed kan være at computeren kører en gammel BIOS, hvorfor det kan være nødvendigt at opdatere denne.. dette kan også løse IRQ problemer som forklaret i 4. Samt at man kunne forestille sig du bl.a. ikke havde mulighed for at disable et evt. onboard lydkort i en gammel BIOS version... hvad mange mennesker tror er at et nyt bundkort er opdateret med den nyeste BIOS version.. og det er LANGT fra tilfældet.. det er sjældent et bundkort bliver opdateret med BIOS fra både forhandler og producent.. hvorfor det er vigtigt at følge med specielt fra starten.. det kan være årsagen til de problemer man ellers bruger MEGET tid på.

Med venlig hilsen
AminJ