/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MPEG REDIGERING HVORDAN????:-)
Fra : h_bmv
Vist : 650 gange
100 point
Dato : 05-01-06 19:50

Jeg har lige fået webcam, og har brugt det til at stå at optage ved nytårsfesten med programmet ”Stoik capturer” i mpeg4V3, hvad dét så end helt vil sige… , men det var for at få plads til de mange timer og så accepterede jeg den dårlige kvalitet, det gik lidt hurtigt.

MENINGEN ER SÅ NU AT jeg vil lave en dvd skive, der kan vises på almindelige dvd-maskiner, med det bedste klippet sammen som et sjovt lille tv program hvor billeder taget digital kamera måske også skal vises og med en figur der komenterer , til at give til dem der var til festen som et godt og sjovt minde.

HVORDAN GØR JEG SÅ DÉT????? Hvilket program(mer) skal jeg bruge ??? De nemmeste at springe i gang med at bruge tak

Og hvilket format skal det konverteres til , til almindelige dvd maskiner?? Øh… håber da at vi ikke har optaget festen med et format der ikke kan bruges . .. chok…. (hvis det ikke kan lade sig gøre må jeg jo NØJES med at lavet noget der kun kan vises på pc’er…. ØV , så gode råd til redigerings prorammer alligevel tak)

Vh.

Ps: Kører selv Windows XP.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-01-06 19:56

http://standarder.oio.dk/Dansk/Infosider/168.html blot en smule om mpeg

du kan bruge ms programmet moviemaker til at klippe osv -

du kan også bruge bla paintshop pro - gratis prøveperiode men ellers rimelig dyrt program.. men indeholder animation shop der er meget nem at bruge. (understøtter fint mpeg)

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-01-06 20:00

1) Konverter filen til en .VOB il - med f.eks. ImTOO MPEG Encoder
2) Brænd den på CD/DVD - så vil de fleste DVD afspillere kunne vise den.

Hvis du ikke få lavet den til .VOB fil så skal du bruge en speciel MP4 DVD afspiller - od det hakker typisk alligevel - derfor er VOB bedst.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-01-06 20:02

1) Konverter filen til en .VOB il - med f.eks. ImTOO MPEG Encoder
2) Brænd den på CD/DVD - så vil de fleste DVD afspillere kunne vise den.

Hvis du ikke få lavet den til .VOB fil så skal du bruge en speciel MP4 DVD afspiller - od det hakker typisk alligevel - derfor er VOB bedst.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 05-01-06 20:10

det er indbygget i windows ???! så skal jeg bare finde ud af at åbne og bearbejde filen der i?? prøver , prøver ....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-01-06 21:33

Hejsa
Hvis dit brænderprogram er Nero, så opgrader til version 7 her har du 117 muligheder + du kan redigere osv.
- http://www.nero.com/nero7/eng/Products.html
her kan du det hele
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-01-06 21:36

NB: Kig også på Magix Movies on CD & DVD
www.magix.com (kr. 289,-)
Ref. test i Datatid Nr.12 December 2005 side 4 (køb / se på biblioteket)

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 05-01-06 21:49

oii gode indlæg allesammen , hvad så nu det nye kandu, ..... kan man stadig ikke dele point ud til flere ???

--->miridk , er lige ved at prøve moviemaker lidt, virker dejligt nemt

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 05-01-06 23:08

god fornøjelse

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 05-01-06 23:35

jamen point deling til flere.. øv...

Kommentar
Fra : bog

Dato : 06-01-06 17:51

h-bmy: Du kan ikke bruge moviemake da det kun gemmer i wmv og avi

og de filler man brænder derekte ud på en skive kan ikke afspilles på en almindelig dvd afspiller
Du kan foreksembel bruge Nero vision ekspres til at brænde filen ud på dvd

Det lidt mere ultimative er at bruge Tmpgenc media encoder til at lave filen om til mpeg2
og bruge et dvd authur program der ikke om koder filen til brænde den ud på dvd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-06 18:58

http://www.corel.co.uk/servlet/Satellite?pagename=Corel3Uk/Downloads/Trials
her er gratis prøveversion af noget der er let at arbejde med (bruger det selv) - og kan konvertere til de filer du behøver

i paintshop pro er indbygget animation shop - så du kan lave billeder som enkelt - eller film/video

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 07-01-06 01:47

- tak ja havde fået øje på at det kun var moviemaker fil den lavede. jeg ville så gerne dele point ud til mere end 1...

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 08-01-06 21:23

Tak for svarRENE [I][B]ALLE[/B][/I]

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 08-01-06 21:25

TAK FOR SVARENE ALLE