/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Tarot / Spørgsmål
10  Teil 20
Hvad er tarot, og hvordan spil
Fra : Hannabanana
Vist : 2403 gange
101 point
Dato : 04-01-06 19:05

Ja, hvad er tarot? Nogen derhar en hjemmeside om det, evt?

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 111 point
Dato : 04-01-06 19:06

Well... Prøv at se i DETTE spørgsmål: http://www.kandu.dk/spg34169.aspx

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-01-06 19:07

Altså, DETTE link, som Teil kommer med: http://smedsgaard.adr.dk/tarot.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-01-06 19:28

Tarot... eller tarot-kort er en form for "spå-kort", ikke et spil. Du kan gennemse en del af disse links fra Google
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Tarotkort%3F&meta=
her kan du finde svar på alle dine spørgsmål omkring emnet
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Hannabanana

Dato : 04-01-06 20:06

Øh?? Jeg kan ikke acceptere et svar? Der sker INTET når jeg trykker!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-01-06 20:58

Bare rolig vi overlever såmend nok uden en accept/points
Kandu fungere ikke rigtigt som det skulle efter fornyelsen... måske de er i familie med Microsoft
Hygge...
Søren

NB: Du kan jo prøve igen i morgen

Kommentar
Fra : Internette

Dato : 04-01-06 21:41

Fint at søge på google. Mere konkret kan du prøve www.bog-mystik.dk og søge på OSHO ZEN TAROT.

Så vidt jeg ved, er der flere former for tarot kort, men jeg har et sæt af ovennævnte, som jeg har haft megen fornøjelse af. Jeg valgte denne type, fordi jeg kendte en, der havde det. Med dette sæt af utrolig flotte kort følger en udførlig instruktionsbog med betydning af alle hvert enkelt kort og forslag til oplæg. Man kan få svar på spørgsmål ved oplæg med en kombination af flere kort, eller man kan trække et "dagens kort".

Tankerne ledes måske uvilkårligt hen på en sigøjnerkvinde i en campingvogn på en markedsplads, men det kan også bruges som inspiration i hverdagen eller i som trøst i svære stunder, fordi tolkningen er individuel afhængigt af, hvad kortet siger DIG, og fordi de mest af alt kan sætte tanker igang, der kan føre til en løsning/forståelse af din aktuelle situation. Kortene giver dig ikke SVAR, men hjælper dig til at finde svaret inde i dig selv. (min mening

God fornøjelse
Internette

Godkendelse af svar
Fra : Hannabanana

Dato : 04-01-06 22:22

Tak for svaret epidedymittis. - og i andre!

Så ser det ud til at virke..

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-01-06 15:11

Selv tak da! (Bemærk lige at jeg er topscorer i denne kategori!!!)

Kommentar
Fra : richbitch

Dato : 07-05-07 17:01

Tarot er ikke kun lige spå kort... der er meget mere

Jeg bruger dem når jeg skal traffe svære beslutninger (dem er der ikke så mange af i nu... héh).

Mens du blander kort har du lukkede øjne og tænker godt over spørgsmålet.
Når du så er færdig lægger du kortende ud på en tilfældig række (du har stadig lukkede øjne, det har man faktisk under hele "forløbet").
Så trækker du, med venstre hånd (ved ikke hvorfor det lige er venstre), et kort og ser på det. Er der Fx mønsternes dronning slår du op i en "tarotistbog", under mønsternes dronning. Det kræver tålmodighed og læse svarende, og det er faktisk ret vigtigt at man stiller ja elller nej spørgsmål, eller i hvert fald nogle der ikke kræver særlig lange og kompliserede svar.

Så ved du det

Kommentar
Fra : 123nu