/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstartstid for win xp pro?
Fra : Fattig
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 04-01-06 12:45

Hvordan er sammenhængen mellem opstartstid af pcén og instalerede programmer?
Eller sagt/spurgt på en anden måde. Jeg oplever at min pc er meget langsom til at starte, det tager 2½ min. hvor skærmen er sort i 1 min. Hvad kan der gøres for at redusere opstartstiden.

Pcén indeholder: Prosessor 2.400 mhz
512 ram
2 x 40 Harddisk

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-06 13:07

Hvis du har mange programmer der starter op samtidigt med windows er der naturligvis en sammenhæng! De fleste af disse programmer kan du slå fra eller til under Start > kør > skriv msconfig og tryk enter. Gå ind under fanebladet Start! Der kan du jo prøve at experimentere med opstartsprogrammer! Et antivirusprogram vil osse sløve opstarten, men er jo uundværligt! Dernæst afhænger det osse om hvor mange tjenester (winxp) der startes op!
Endvidere kan det osse hjælpe at lave en defragmentering!
Og så er der jo osse den tid cmos/bios tager for at checke dit hardware! Hvis du har gule advarsler under enhedshåndtering, kan det jo være at bios leder forgæves efter noget hardware og det vil osse påvirke opstartstiden! For slet ikke at snakke om hvad spyware/addware kan gøre!

Jeg vil tro at en normal opstartstid for winxp på din maskine vil ligge omkring et minut!

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 04-01-06 13:09

der må værer en masse små programmer eller nogle store på samme tid
det kan også være at den er sat til at skanne din pc under opstart
eller fejl i din pcer

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 04-01-06 13:49

Søg på google efter et program som hedder "startup control panel" download dette lille program og installe det, her efter kan du finde det under dit kontrolpanel.
Men programmet kan du se alle de processer som starter op på din computer, og slette nogle af dem.

Rigtig godt lille program til at se om der er noget som sløver opstarten. (spyware eller programmer du selv har installeret)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-01-06 17:09

BootVis 1.3.37.0
Med det program kan du se, hvad ser starter op og måske optimerer opstarten.
BootVis 1.3.37.0
Gambrinus

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 06-01-06 19:25

prøv dette:Få Windows XP til at boote hurtigere!
(5 - 15 sekunder)
Kør regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SessionManager\MemoryM anagement\PrefetchParameters
"EnablePrefetcher" ændres fra 3 til 5 (decimal). - Luk regedit. - Restart din computer.

det virker

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 26-01-06 11:17

Tak for svaret tedd.