/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Justere blækpatroner hp g55
Fra : macila
Vist : 2995 gange
100 point
Dato : 03-01-06 21:42

Hejsa!

Jeg har fået en brugt hp officejet g55, som åbenbart ikke virker. Troede bare der skulle lidt vedligehold til...

Når jeg starter dyret, skriver den med det samme, at blækpatronerne skal justeres. Når jeg så kører programmet, melder den "fejl, prøv igen" Den kan ikke udskrive sort, og jeg har også prøvet at rense den sorte patron, med medfølgende program. Jeg har en ny "remanufactured" sort liggende, men vil ikke pakke den op, hvis det er printeren det er galt med.

På forhånd Tak

Camilla

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 03-01-06 22:43

Lyder som at der er printeren. Kan du udskrive en (demo print) ?? Mener du skal holde den blå knap nede eller trykke på den to gange..

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 03-01-06 22:52

Hejsa

Du kan prøve at følge anvisningen på HP's side:
http://search.hp.com/gwdkdan/query.html?lang=da&submit.x=12&submit.y=11&qt=hp+officejet+g55&la=da&cc=dk Jeg tvivler på det er en almindelig resæt du søger: http://www.fyldselv.dk/HPInkLevel.htm
Hvis patronerne ikke hatr været brugt i lang tid, er det slet ikke sikkert de virker. Er dyserne indtørret, kan du måske få dem i gang igen. Du tager en sjat godt lunken vand med lidt eddike i (en kop eller andet) - kun så dyserne er dækket. Efter ca. 10 min. kan du afprøve om det virker. Hvis ikke? så i blød en gang mere i ca 10 min. - læg så patronen i en plasticpose med dyserne ned ad og nogle lag køkkenruller under. Bind så en snor på en meters penge i snøvsen og slyng patronen kraftigt rundt. Jeg har faktisk reddet et par patroner ved at bruge denne centrifugalkraft til at presse blækket gennem dyserne.

Men prøv ad. Tjek først via mit første link om der er fejl med f.eks. driver osv.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 03-01-06 23:18

Hejsa

det lyder som der kan være flere ting i vejen

1. dyserne kan være stoppet til. løsning: kog lidt vand og lad det køle ned til lidt over lunken. hæld lidt på et stykke køkkenrulle og stil patronen på den med dyserne ned af i max 5 min. gerne lidt kortere tid med farven da du ellers risikerer at farverne blandes i patronen.

2. der er blæk eller snavs/ir på kontaktfladerne. løsning: kontakterne i printeren renses med en fugtig klud. og på blækpatronen med isopropyl/sprit/kontaktrens(uden olie) lad det trørre og sæt dem i igen.

3. hvis du bruger USB så prøv med LPT istedet , da det kan drille på "ældre" computere med USB.

D9N

Kommentar
Fra : steno

Dato : 15-01-06 02:12

Hej Camilla !

Jeg har selv haft en HP G55 All in one. Har nu en HP PSC 2210 all in one. Min oplevelse med begge to er de under installationen, beder dig tilslutte USB. Det skal du ikke gøre. Installer software først. Det er lidt lumsk fordi den fortæller at den har fundet en ny hardware og lidt senere at den ny hardware er klar til brug. Det farlige ligger i at fordi det er en all in one laver den processen med USB porte, printer,scanner og fax før den er færdig, og værst af alt fortæller den ikke når den er helt færdig. Installation tager ca. 10 min. Så du skal holde øje med installationen nede i hjørnet. Først når du kan se at der ikke sker mere kan du skukke for computeren. Sæt USB stik i og tænd for den. Du skulle så kunne se HP Director Ikon, når du går ind i den kan du se indstillinger og nederst Udskriftsindstillinger.Herfinder du printervedligeholdelse med mulighed for kalibrering, rens blækpatroner udskriv testside. Jeg vil dog råde dig til først at afinstallere den gamle HP installation med genstart før du installerer igen. Hvis problemet skyldes gammel blækpatron, skal ovennævnte indlæg følges, men meget forsigtigt og blødt.- og kun nede i bunden af patronen hvor det ligner en lille spejlrude. Held og lykke